Cyberchase Games for Kids

PBS ' " Cyberchase " Serien fokuserer på en gruppe på tre Earth barn og en fuglelignende cyborg ( kollektivt kjent som Cybersquad ) ved hjelp av matematikk og problemløsning ferdigheter til å kjempe onde karakterer som Hacker , Buzz og Slett. Kids sette sin egen matematikk og problemløsning ferdigheter til å bruke spille mange " Cyberchase " baserte spill på PBS Kids nettstedet. " Cyberchase Squares"

" Cyberchase " legger en " Hollywood Squares " vri " Cyberchase Squares ", hvor spillerne finner counterexample til uttalelser . For hvert utsagn verten leser , åtte av de ni deltakernes svar passe uttalelsen ; en respons, men gjør setningen ugyldig. Spillere flytte musen over de ni deltakerne til å se sine svar , velge den som er i konflikt med verts uttalelse. For eksempel, hvis den uttalelsen sier at alle fugler kan fly , spillere klikk på konkurrent hvis svaret trosser utsagnet.

Cyberchase Squares
http://pbskids.org/cyberchase/games/counterexamples/
" Logic Zoo "

Zoo dyrene løpe løpsk etter " Cyberchase er" Hacker lar dem løs i " Logic Zoo. " Spillere ser på dyrs egenskaper og returnere dem til sin rette penner. For eksempel, hvis ett område av zoo huser dyr som er brun i en penn og huser dyr som har korte ben i en annen penn, spillere drar dyr matching noen av disse beskrivelsene til tilsvarende penn. For dyr som matcher både egenskaper, spillerne dra dem til pennen som ligger i midten av de to penner . Spillere drar dyrene ikke passer enten kategori til " Ytre " delen.

Logic Zoo
http://pbskids.org/cyberchase/games/logic/

" Lucky Star"

" Cyberchase er" Jackie er vert for " Lucky Star" game show , der spillerne besvare matematikkrelatertespørsmål. Den " Pick -a -Star " runde gir spillerne så mye tid som de trenger for å svare på flervalgsspørsmål . Spillerne tjener 100 poeng per riktig svar, bortsett fra når de velger den " heldig stjerne , " som de tjene alt 200-500 poeng . Den " Lightning Round " gir spillerne 60 sekunder å løse så mange matematiske ligninger som mulig; spillere tjener 20 poeng for hvert riktig svar

Lucky Star
http://pbskids.org/cyberchase/lucky_star/launch.html
" Mission : Magnetitt " .

Spillere knekke koder for å stoppe " Cyberchase er" Hacker fra slippe magnetitt på Hovedkort Central i dette spillet. ( Magnitite er et jernoksid som er mest magnetiske av alle de naturlige forekommende mineraler på jorden. ) Som spillere matche tilsvarende bilder, Hacker løp for å fylle opp den raketten med magnetitt. For å matche ekvivalenter , spillere først klikker på en prosentandel, etterfulgt av tilsvarende fraksjon og deretter en tilsvarende bilde representasjon. Når spillerne matche alle ekvivalenter på skjermen , mister Hacker rakett all sin drivstoff, og neste nivå begynner

Mission : . Magnetitt
http://pbskids.org/cyberchase/games/percent/
"Oppskrifts quest"

Velge mellom seks former, sier en plass bil , spillerne har åtte prøver å gjette mønstre i " Cyberchase " spillet " Pattern quest. " Fire former - fra hvilken som helst kombinasjon - omfatter et mønster. Square ledetråder delt inn i fire trekanter vises på slutten av hvert mønster linje; hvis spillerne hadde en eller flere figurer riktige i forrige mønster linje, tilsvarende trekanten (e ) i firkanten vises i skygge . Hver trekant med kvadratet ledetråd er nummerert på en måte som gir deg ledetråder til hvordan å gjette mønsteret i for å fylle på torget .

Mønster quest
http://pbskids.org/cyberchase/games/data/
" Railroad Repair"

Spillere hjelpe Cybersquad fylle hullene på Trans - Cyberspace Railroad i " Railroad Repair". Ti reservesporholde antall tilsvarende biter - for eksempel, har det første sporet ett stykke, mens den 10. spor har 10 brikker . Hvis jernbanen trenger fem stykker , spillere drar til jernbanen de fem -spors brikke, eller en kombinasjon av spor som gjør fem stykker. Spillet slutter når spillerne har fylt ut all jernbane mangler seksjoner og toget gjør det til stasjonen.

Jernbane Repair
http://pbskids.org/cyberchase/games/decimals/

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)