Denne aktiviteten hjelper lederne av en gruppe samhandler like med hvert medlem av teamet mens vurdere sine egne styrker og svakheter som ledere. Del gruppen i sett på fem til ti personer hver. Velg en leder av hver gruppe og hviske en figur i øret hans . Lederen må få sin gruppe for å danne den formen uten å snakke eller å trekke folk inn i posisjon . Lederen kan bare gest eller berøring. Hvis det er tid , roter til alle har hatt en sjanse til å være en leder.
Hva gjør du?
Dette spillet hjelper spirende ledere ta valg og utvikle initiativ samtidig som det gir en sterk energi boost for barn. Begynn i midten av en stor sirkel . Begynn ved å late til å gjøre en aktivitet før noen fra gruppen spør hva du gjør. Fortell dem en aktivitet som er helt forskjellig fra hva du gjør. For eksempel, hvis det ser ut som du hamre spiker , si at du danser en pilk . Personen som spurte deretter går til sentrum og begynner å danse en pilk . Studentene på utsiden bli med og danse en jigg så vel til noen andre initierer og spør sentrum personen hva han gjør. Spillet fortsetter til hvert barn har en sjanse i sentrum .
Ledende blinde
Dette spillet lærer barna viktigheten av å være en leder som ser store bildet og behov for å lede laget sitt på en sikker måte . Gi halvparten av konsernets bind for øynene å bære. Den andre halvparten av gruppen velger ett bind for øynene person til å lede rundt i rommet . Plasser trygge elementer som binders, mynter og en boks av vev rundt i rommet og har de seende ledere lede bind for øynene etterfølgere til elementene . Uten å snakke og bare ved hjelp av lyder , må lederne veilede bind for øynene elevene til å identifisere minst to stedene.
Løse knuten
Dette spillet fremmer hvor viktig et team kan være når det gjelder lederskap. Har gruppen stå i en sirkel . Alle kommer inn og griper hånden til en person over fra ham . Neste , alle bør ta tak i hånden til en annen person i sirkelen . Dette vil skape en human knute. Tildele en leder og har ham lede laget til å løse seg selv uten å gi slipp på noens hånd . Lederen kan sette opp et system for medlemmene til å rapportere hva de synes er den nest beste løpet av handlingen . Etter å komme tilbake til en sirkel , starte på nytt og velge en ny leder.