Utendørs vitenskap spill

Ifølge National Summer Learning Association, alle barna har betydelige lærings tap over en lengre sommerferie . Utendørs vitenskap spill kan hjelpe barna dine unngå & quot; brain drain & quot ; og få dem opp av sofaen og ute etter litt moro og eksperimentering . Uknuselige Bubbles

Utfordre barna, eller deg selv , for å gjøre uknuselig boble. Dette spillet vil ta omtrent en time.

Du trenger en 8 1/2 x 11 - tommers ark med tykt papir eller kartong , tape , saks , en skål , en skje , en kopp og 2 ss. av vann , 2 ss. glyserin ( funnet på håndverket butikker) , 2 ss. av oppvaskmiddel og en plast sugerør .

Rull kartong i en kjegle form og fest med tape. Skjær den lille ende for å være jevn, omtrent 1/2 tommer i diameter. Skjær den store enden å være enda .

Mix vann , oppvaskmiddel såpe og glyserin i bollen med skjeen. Dypp den store ende av konusen i blandingen , å holde den i noen få sekunder for å absorbere. Fjern kjeglen og trykk av noen ekstra væske , deretter raskt dyppe den i løsningen og fjern den.

Hold membran med den store enden vendt mot bakken, blåse inn i den minste enden til en boble former. Poke boblen med saksen . Det bør umiddelbart pop.

Dypp kjeglen igjen og foreta en ny boble. Denne gangen , dyppe saksen i væsken før poking det i boblen. Det bør passere lett gjennom boblen.

En boble vil komme når vannet rundt murene fordamper eller noe tørr trenger den. Dyppe saksen gir sine punkt flytende kanter , og boblen former rundt den.

Se hvem som kan gjøre den største uknuselig boble, eller legge til en vri ved å dyppe halm i væsken , som dekker minst 2 inches av ende av sugerøret , og trenge inn i boblen . Et annet barn kan danne en boble på innsiden av uknuselige boblen ved å blåse på enden av halm . Utfordre dem til å se hvor store de kan gjøre en boble inne i en boble. Den interne boble vil flytte til utsiden av den opprinnelige boble, fordi dens andel av luft og væske er tettere, forårsaker den til å synke .
Bilder meteorologene
Sjekk dine observasjoner med faktiske vær resultater å se hvem som er den beste værmelder .

Dette spillet kombinerer ser på TV med å lære om vitenskapen om været . Utfordringen er å være den beste værmelder . Du trenger en tv og papir for å spille , og du vil trenge et par minutter om dagen i ca en uke for dette spillet.

For å starte, se en værmelding med barna . La dem ta notater om vær vilkår og quiz dem . De bør se opp vilkår de Don & amp; # 039; t forstå

Lag et diagram for hvert barn og deg selv å forutsi spesifikke værmønstre over de neste dagene. . Inkluder de dagene i uken og spådommer for nedbør, faktiske nedbør, spådommer for temperatur, faktisk temperatur eller andre vær element som appellerer til barnet ditt.

Har dine barn gjøre sine spådommer , og deretter se været nyheter til se faktiske resultater. Se hvem som er den mest nøyaktige i å gjøre vær spådommer. Du kan gjøre dette mer interessant ved å sette en regnmåler og termometer i hagen din og sjekke ditt hjem resultater med de på TV .

For å lage en hjemmelaget termometer , trenger du vann , teknisk sprit, en 11 unse klar, med smal hals plastflaske, rød konditorfarge , en klar plast sugerør og modelleire . Bland like deler av vann og isopropanol i flasken , fyller det ikke mer enn 1/4 fulle . Tilsett noen dråper konditorfarge og miks . Plasser halm i flasken uten å berøre bunnen. Forsegle toppen med modelleire . Væsken vil utvide ved oppvarming og flytte opp halmen .
Måle Energy

Følg strømmen av energi i kroppen vår. Se hvem som har den sterkeste energi ved å gjøre kleshengere flytte fra den lengst unna .

To spillere står 20 meter eller mer fra hverandre. En spiller har to tråd kleshengere av den lange enden løst i nevene , med kroken kanter fremover. Spillerens & amp ; # 039 ; s armene er på hans sider med albuene bøyd. Tommelen skal være på utsiden av knyttnever og ikke berøre kleshengere

Spilleren som holder kleshengere tenker om å måle den andre spilleren & amp; . Rsquo; s energi og skritt fremover , holde øynene på den andre spilleren , til kleshengere begynner å bevege seg. De bør svinge utover.

Spillere kan utfordre hverandre ved å se hvem som kan bruke sin energi til å svinge kleshengere før. Den ene ikke holder kleshengere kan tenke positive tanker , for eksempel & amp; ldquo, jeg er sterk & amp; rdquo ; eller & amp; ldquo, jeg kan gjøre store ting , & amp ; rdquo ; eller si dem høyt , for å se om dette gjør kleshengere svinge fra en større avstand.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)