Interaktive Mystery Games for Kids

gjetteleker og mysterium spill kan spilles flere ganger uten noen gang å bli gammel . Siden mange av dem krever bare én spiller å gjette mysteriet , vil en gruppe barn som regel ønsker å fortsette å spille det samme spillet til alle har hatt en sjanse til å være guesser . Selv om noen av disse spillene er komplisert å lære , vil en gruppe barn som har lært å spille dem vanligvis ønsker å fortsette å spille dem om og om igjen . Mafia

Mafia er et komplekst mysterium spillet best spilt med en eldre gruppe barn .

Begynn med å tildele roller . Lederen , eller " fortelleren , " kan gjøre dette ved å trykke hoder mens alle spillerne har øynene lukket . Tildele to mafia , en politimann og en lege . Deretter begynner å spille ved å gå rundt i sirkel . Hver spiller skal introdusere seg selv og sier at han ikke er mafia , noe som gir en grunn til at hvis han ønsker ( årsakene er vanligvis dum ) . Etter at alle har presentert seg , kunngjør fortelleren at det ' s natta og sier , " Byfolk , gå i dvale . " Alle spillerne må lukke øynene .

Mens alle ' øyne er lukket , sier fortelleren , "Mafia våkne opp og velg ditt offer . " De to mafia -spillere så se opp , identifisere hverandre ved å se på hverandre , og stille velge sine offer ved å peke . De to mafia må bli enige om hvem de ønsker å " drepe ". Når de har bestemt , fortelleren sier , "Mafia gå i dvale . "

Neste fortelleren sier , " Doctor , våkn opp og redde noen . " Legen lydløst åpner øynene og peker på en person . Denne personen er "frelst " fra mafiaen , så hvis legen har skjedd å velge den personen som mafia planlagt å drepe , og at personen ikke er ute av spillet .

Neste fortelleren sier , " politimann , våkn opp og gjør ditt gjette . " Politimannen lydløst åpner øynene og peker på en person som han mener kan være mafia . Fortelleren gir ham tommelen opp for ja eller tommelen ned for ingen , som angir om at personen er mafia eller ikke .

Slutt , fortelleren sier , " Byfolk , våkn opp , med unntak av [ ,"spilleren som ble valgt av mafia ] . " Den spilleren som ble valgt av mafiaen er ute for varigheten av spillet . Han kan holde øynene åpne hele resten av spillet , men han kan ikke snakke eller lage noen lyder som tilsier identiteten til mafia til de andre spillerne .

Alle spillerne kan da anklage andre spillere om å være den mafia . Alle får lov til å gjøre beskyldninger , og alle får lov til å lyve . Hvis noen blir anklaget for å være mafia , må en annen spiller " andre " anklagen . Hvis anklagen er utlånt , da de tiltalte har en sjanse til å forsvare seg . Etter at han er ferdig med å forklare hvorfor han isn ' t mafiaen , deretter resten av spillerne stemme på om du vil "kjøre " ham . Et flertall vinner . Spillet fortsetter til en spiller har blitt " henrettet ". Den " henrettet " Spilleren , som " drepte " spillere , er ute for resten av runden, og kan holde øynene åpne , men kan ikke snakke . Når en spiller har blitt " henrettet " fortelleren sier , " Byfolk , gå i dvale, " og spillet fortsetter som ovenfor . Spillet fortsetter til enten alle mafiaen har blitt henrettet eller alle innbyggerne har blitt drept av mafiaen .
Wink

Wink er lik Mafia fordi det krever alle å prøve å gjette hvem den " killer" er , men reglene er enklere . For å spille Wink , velge én spiller (vanligvis ved å banke hodet hennes mens alle andre ' s øyne er lukket ) å være "killer . " Spillere deretter sitte i en sirkel . Morderen " dreper " ved å blunke til dem andre spillere . Dersom en spiller blir blunket til , må hun stille telle til ti og deretter falle ned . Andre spillere prøve å gjette hvem som blunker . Hvis en spiller tror hun vet hvem " killer" er , sier hun, " jeg har en mistenkt ! " og da sier hvem hun mener det er. Hvis hun er galt , er hun ute ; hvis hun er riktig , er runden over.
Psykiater

Psykiater er et mysterium spill der spillergruppen skaper et puslespill som en spiller må finne ut . Den " psykiater " forlater rommet , og resten av spillerne sitte i en sirkel og velge hva deres " sykdom" vil bli. Det kan være noe enkelt , som for eksempel å måtte trykke sine fingre på gulvet hver gang de snakker ; eller det kan være komplisert , for eksempel identitet forvirring slik at hver person tror han er den personen som sitter til høyre for ham . Etter at gruppen har blitt enige om deres " problem , " psykiateren kommer tilbake igjen Psykiateren deretter ber medlemmene av gruppen spørsmål . Han må bruke spørsmål som kan besvares med " ja " eller "nei" og han må ta hvert spørsmål til en bestemt person , ikke til gruppen som helhet . Når psykiateren har funnet ut at " problemet " delt av gruppen , da runden er over , og en annen spiller får en tur som psykiater .
Village Chief

Village Chief krever også en spiller å regne ut mysteriet satt av konsernet . Én person forlater rommet , og resten av gruppen sitter i en sirkel og velger en person å være " landsbyhøvdingen . " Sjefen deretter begynner en bevegelse , for eksempel vifte med armene i luften , som resten av gruppen imiterer . Når hele gruppen gjør bevegelse , kaller gruppen for utsiden spiller å komme tilbake i. outsider kommer til å stå i sentrum av sirkelen . Landsbyhøvdingen jevne endrer bevegelse , og resten av gruppen følger hennes bly . Personen i midten av sirkelen forsøker å finne ut hvem landsbyhøvdingen er .
To sannheter og en løgn

To sannheter og en løgn er et bra spill for en gruppe barn å bli kjent med hverandre bedre . Hver spiller tar en sving , en om gangen . Under en sving , må spilleren oppgi tre "fakta" om seg selv . To av fakta er sanne , og en er en løgn . Resten av spillerne all gjette hvilken påstand er en løgn . For hver spiller som gjetter feil , spilleren som gjorde uttalelsene får et poeng . Hver person som riktig gjetter løgnen får også et poeng . Spillet fortsetter til alle har hatt en sjanse til å fortelle to sannheter og en løgn , og den spilleren med flest poeng samlet på slutten vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)