Sveitsiske Barn spill

Barn over hele verden elsker å spille spill, enten organisert eller rett og slett gjort opp på stående fot . Mens mange av deres spill er like, slik som tag som kalles en rekke navn , men spilt av barn over hele verden , er det en rekke av sveitsiske barneleker som er spesielt populær i det landet. Sjokolade spill

sjokolade spillet kan spilles av en rekke barn som sitter rundt et bord og bytter på å rulle to terninger . En stor innpakket sjokolade candy bar er plassert i midten av bordet for alle å se , som er en lue , et langt skjerf og et par tykke hansker . Den første personen til å rulle en dobbel raskt Dons lue , skjerf og votter og åpnes og begynner å spise sjokolade med kniv og gaffel . Barnet kan fortsette å spise sjokolade før en annen spiller kaster en dobbel og deretter må frigjøre klær og sjokolade til det barnet. Spillet fortsetter til sjokoladen er borte .
Ikke se tilbake , Walks The Fox Rundt

ikke se tilbake , Walks The Fox Rundt kan spilles av ubegrenset antall barn som sitter i en sirkel mot hverandre . Ett barn spiller reven og går rundt på utsiden av sirkelen bak de andre barna . Bukken bærer et stykke stoff , en liten sten eller en annen gjenstand. Reven faller elementet bak et av barna i sirkelen . Så snart som barnet kjenner objektet ble droppet bak ham eller henne , han eller hun hopper opp og prøver å fange reven . Reven løper og prøver å få tilbake rundt sirkelen og sitte i setet til barnet som ble merket . Hvis reven gjør det tilbake til barnestolen , blir det andre barnet reven . Hvis reven er kodet, men spiller han reven igjen, og velger et annet barn til å tagge . Dersom et barn som er merket ikke vet elementet ble droppet bak ham eller henne , og reven kan løpe rundt sirkelen før at barnet forstår det , det merket barnet blir en " lat egg" og må sitte inne i sirkelen til en annen barnet blir en lat egg .
i Spy Noe

i Spy Noe spilles med en gruppe på to til fem barn . Den personen som er "det" oppfattet et objekt i rommet , og de ​​andre må gjette hva objektet er basert på fargen på objektet . For eksempel , "det" sier: "Jeg ser noe grønt . " Hver spiller tar deretter en sving spør "det" spørsmål for å finne ut hva objektet er , for eksempel " Er det den grønne teppet ? " I stedet for å gi ja eller nei svar , " det " svar ved å fortelle spilleren om han eller hun er varm ( nær gjette ) eller kaldt ( ikke tett i det hele tatt ) . Den første personen til å gjette objekt vinner.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)