Limerick skattejakter for Kids

skattejakt utfordre deltakerne til å bevege seg fra ett sted til den neste , ved hjelp av ledetråder som finnes på det første stedet for å finne den andre , ledetråder på den andre for å finne den tredje , og så videre . På slutten av jakten er en belønning eller premie . Ledetråder på jakt kommer i mange former ; barn som bruker limericks å beskrive neste lokasjon oppleve en balanse mellom utfordring og moro . Scavenger Hunt Basics

En gatefeier jakten kan gjennomføres av en enkeltperson , av små grupper konkurrerer om å finne den siste ledetråden først , eller som en stor gruppe aktivitet . Sporene er skjult på forskjellige steder rundt et sett søkeområde . Søkeområdeter opp til deg og hva som er tilgjengelig for deg . På en regnfull dag , en gatefeier jakten i huset gir moro bort fra været . På den annen side kan en gatefeier jakten på en dag leiren dekke hele leiren grunnlag .
Lime Basics

En limerick er en struktur av dikt som består av fem linjer . De to første linjer rime med hverandre , etterfulgt av to linjer som ikke rime med de to første, men rime med hverandre, og en avsluttende linje som rimer med den første linjen. I en passende Limerick, de første , andre og femte linjer inneholder ni eller ti stavelser , mens den tredje og fjerde inneholder fem eller seks hver; men du kan justere disse for å gjøre dine limericks arbeide , så lenge diktet har fortsatt rytme .
Vanskelighetsgrad

Når du arbeider med limericks som ledetråder , er det viktig å huske hvem de tiltenkte spillerne er og hvor hardt du vil ha dem til å arbeide , slik at sporene er tilstrekkelig kryptisk . Når du oppretter en jakt på små barn , bør dine limericks være selvforklarende, noe som gir et klart bilde av hvor du skal dra neste . For eldre spillere , kan sporene være mer kryptisk , hvis det er ønskelig , og tvinger spillerne til å utlede hva den anelse betyr .
Clue Sted

Når du velger anelse steder , velg de som er viktig nok til å være kjent , og nøyaktig nok til å gjøre å finne mulig holdepunkt . For eksempel ; hvis du skriver for en leir jakten , er det bare å lage et dikt som fører til hovedhytta kan ikke være konkret nok for lagene til å finne en ledetråd . Diktene bør plasseres i en flekk på det stedet som er lett å finne når du søker , men ikke så lett å finne at lagene kunne tilfeldigvis se et dikt for senere i jakten .
Hint

gir tips for jakten , enten ved å gi dem på forhånd for å en jakt monitor som reiser med gruppen , men hjelper ikke tyde ledetråder , eller ved å gi dem i en konvolutt med diktene skal leses hvis stabbet , gjør at lagene å finne hjelp på vanskelige dikt . Det er ingen grense for hva et hint kan være , alt fra bare å navngi et bestemt område av spillet sonen , til et bilde av hvor ledetråd er skjult .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)