Morsomme måter å leke gjemsel og gå søker

Hide- og-søker er en klassisk barnespill som kan spilles både inne og ute . I det tradisjonelle spillet , spillerne gjemme seg i et område , mens én person ( "det" ) teller fra en til 100 med ryggen så må finne de skjulte spillere. Hide- og-søker er en allsidig spill som kan tilpasses ulike aldersgrupper , varierende grad av fysisk evne og en rekke miljøer . Hide- og-søker nytes internasjonalt på grunn av sin enkle konsept og ubegrenset rekreasjons appell . Sardiner

" sardiner " reverserer rollene til klassiske skjul- og-søker , noe som krever en spiller å skjule mens de resterende deltakerne er " det . " De søkere dekke øynene og telle til 100 og deretter gå av for å søke etter den skjulte spilleren . Alle som finner den " hider " må stille bli med henne i gjemmested mens de gjenværende spillerne fortsette søket . Et lekeområde med romslige , godt skjulte gjemmestederer ideelt fordi plassen blir fylt med flere spillere som spillet utvikler seg . Spillet er slutt når den siste kandidaten oppdager gjemmested , hvor hans medspillere er nå pakket som " sardiner i en boks . "
Sau og Wolf /Ghost in the Graveyard

" Sau og Wolf " er et dyr - baserte gjemmespillrettet mot små barn . En base er etablert før spillet begynner . En spiller tar rollen som " ulv" og huder . De gjenværende spillerne opptre som " sauer " og lukke øynene før de høre ulven ule . Hensikten med spillet er å få øye på ulven og ringe ut for å varsle de andre sauene . Ulven dukker opp og forsøker å merke en av sauene . Enhver sau som er merket før de når base må bli ulven . Hvis ulven ikke klarer å fange noen av sauene , må hun prøve igjen i neste runde . " Ghost in the Graveyard " er en spookier versjon spilt av ungdommer i et mørkt miljø . "Spøkelse " skjuler mens de andre spillerne teller . Spøkelset sniker seg opp på andre spillere og koder dem , skape flere spøkelser .
Messenger

"Messenger " kombinerer klassisk skjul- og-søker med den populære spill for barn , " Telefon ". Den utpekte kandidaten teller på hjemmebasen med øynene dekket mens de andre spillerne skjule. Den søkende kan bruke denne tiden til å komme opp med en kort setning som vil fungere som meldingen . Meldingen kan være grei eller dumt , men det bør være enkelt nok for den søkende å huske . Når den søkende lokaliserer et gjemmested , hvisker han budskapet til spilleren deretter tilbake til hjemmebasenfor å vente . Den fanget spiller nå blir den søkende og gjentar den samme handlingen . Når den siste skjult spiller mottar meldingen , returnerer hun til hjemmebasenog hvisker det til den opprinnelige budbringer . Dersom meldingen er riktig , velger spilleren neste søkende . Hvis meldingen er feil , må spilleren bli " det" for neste runde .
Ring -A - Levio

" Ring -A - Levio " er en lagbasert skjul - og-søker spill som ligner på det klassiske spillet " Cops and Robbers ». En " fengsel " området er staket ut i begynnelsen av spillet hvor vaktene lukke øynene og telle. Spillerne må også markere " faresonen ", en firkantet grense rundt fengsel . En vakt holder seg i faresonenfor å beskytte fengsel mens de andre vaktene forsøke å fange fanger. Et medlem av fangene 'team kan frigjøre spillere fra fengsel ved å snike inn i fengselet og ropte " Ring -A - Levio . " Vakten kan gjenerobre fanger ved å merke dem før de slipper unna faresonen . Spillet er ferdig når alle innsatte er fanget .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)