Historien om tre oppgaver

Wooden puslespill har en interessant historie . Ikke bare har de blitt brukt som pedagogisk verktøy for å lære standard geografi , men de har også fungert som den primære kilde til underholdning under den store depresjonen . Selv med vilje laget for barn , ble den teknologiske utviklingen attraktivt for voksne og moderne gåter målrette både barn og voksne . The Early Years
p Det antas at den første puslespill ble opprettet av John Spilsbury i London i 1760 . Den ble opprettet da han monterte en av hans mange kart på et ark av hardtre og brukt en fin - blad sag for å kutte grensene til hvert land . Det antas at på slutten av det 19. århundre , var vanlige tre oppgaver . Illustrasjoner var enten limt eller malt på den ene siden av et stykke tre og blyant tracings ble gjort på baksiden , som beskriver hvor kuttene måtte gjøres .
Puslespill som pedagogiske verktøy

tre oppgaver produsert av Spilsbury ble brukt i Storbritannia som pedagogiske verktøy . Cutting konturene av land på kart hjalp barn i geografi klasser . Frem til 1820-tallet , ble tre oppgaver primært brukes av barn i skoler . Når det 20. århundre rullet rundt , prosessen for fremstilling av tre oppgaver avansert, som tynne strimler av metall ble anvendt for å kutte de oppgaver, noe som gjør at kantene mer presis og jevn . Denne metoden har også produsert mer detaljerte mønstre som ga pusle høyere vanskelighetsgrader .

Typer av tre oppgaver

på grunn av populariteten av puslespill i tidlig på 1900-tallet , ble oppgaver også blir allment tilgjengelig som papp . Selv om de tradisjonelle tre oppgaver var fortsatt populære , de var ganske dyrt . Papp puslespill, på den annen side , kunne produseres raskere og billigere . Mens tre oppgaver kan ha solgt for $ 1 , kunne papp gåter har lett solgt for ca 25 cent . Produsenter så denne muligheten, og begynte å produsere massive mengder.
Puslespill og den store depresjonen

Populariteten av gåter steg under den store depresjonen , som puslespill var en billig måte å underholde barn og voksne . Selskaper begynte å produsere oppgaver som reflekterte ønsket om sentimentale scener , nysgjerrighet for teknologi og industri for jernbaner og frakt for markedsføringsformål . Disse temaene ofte gitt folk med en midlertidig flukt fra de harde økonomiske tider og generell arbeidsledighet . Sakte , montering oppgavene hjemme fordi den primære kilde til underholdning , som restauranter og nattklubberble for kostbart for mange.
Voksen tre oppgaver

For å gjøre tre oppgaver mer appellerer til voksne , ble gåter ofte kuttet i mer vanskelige og nesten identiske mønstre . Fremme gjenspeiles også på markedet , som puslespill begynte å vises i annonsering strategier . For eksempel , begynte selskapene å dele ut oppgaver som premier eller gaver når andre produkter ble kjøpt . Dette var en suksess blant voksne og snart begynte krevende flere oppgaver for de reklamekampanjer selskapene .
Tre gåter og andre verdenskrig

Selv om tre oppgaver hadde vært populært i løpet av 1920 og 1930 , etterspørselen etter gåter begynte fallende etter andre verdenskrig . Det er foreslått at årsaken til nedgangen var på grunn av økningen av priser og produksjonstiden . Men fremskritt i litografi laget gåter mer attraktive , ettersom de ble mer kunstnerisk . Selv om populariteten av 1920-tallet ikke gjenoppstår , forble populær gåter , spesielt etter at Jackson Pollock present " Konvergens " i 1965 , som har blitt kalt verdens vanskeligste puslespill av Springbok .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)