Hjemmelaget Digital Turteller

En revolusjon per minutt, eller rpm , er en måleenhet som brukes til å spore antall sykluser fullført av en rullerende objekt i 1 minutt. Digitale turtellere er enheter som måler rpm av en spinnende objekt og vise resultatet på en skjerm. Sette sammen et hjemmelaget turteller krever kretser og dataprogrammeringskunnskaper . Delene kan bli funnet på elektronikk deler leverandører eller kjøpt via Internett. Kretser

Bunnen av en turteller er dens kretskortet. Kretskortet gir en ryggrad til å koble ledninger og interne deler.
Sensor

En nærhet sensor registrerer noen reflekterende element beveger seg foran den . Sensorer kringkaste energi til en enhet og måle hvor lang tid for denne energien til å bli reflektert tilbake . Energien kan være i form av infrarødt lys , lydbølger eller magnetisme .
Mikro

En mikrokontroller samler informasjon ved å telle pulser fra sensor til beregne rpm av den roterende objekt. Mikrokontrollere er små mikrobrikker som kan brukes til å lage små dataenheter .
Beregning

En matte algoritme er lagret i microcontroller å beregne rpm av den roterende objekt. En algoritme er en serie av kommandoer som er skrevet i et språk algoritme . Vanlig brukte algoritmen språk inkluderer Visual Basic, Perl og C ++ .
Output

En digital turteller utgang må displayet for å vise resultatene av beregningene. Skjermen er en alfanumerisk LCD-skjerm liten nok til å passe på kretskortet eller feste til mikrokontrolleren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)