Hvor å Test en Robot

Når du utvikler en robot, bør du teste den for å se om den fungerer i henhold til standardene du har satt. For eksempel kan du jobbe på en innenlands robot som bringer snacks til en person etter å ha blitt tilkalt, eller en fabrikk robot som bygger ting fra deler . Bestem hvilke oppgaver eller evner roboten skal demonstrere , og deretter sette den i en testsituasjon der du kan overvåke sine handlinger og evaluere resultatene . Instruksjoner
1

Sted hindringer på gulvet i testing området hvis du har en robot som er programmert til å navigere fra ett sted til et annet . Roboten kan bruke visuelle systemer for å navigere, følge GPS triangulering signaler , eller har et kart over miljøet i minnet at den forsøker å følge. Se om roboten kan komme til målet når et objekt er i veien , for eksempel en trafikk kjegle eller en trekasse .
2

Sett en rekke gjenstander av forskjellige størrelser, former , farger og vekter på et bord eller på bakken hvis du vil teste robotens evne til å diskriminere mellom ulike objekter. Roboten kan ha griper klør som den bruker for å plukke opp et objekt. Det kan ha strekklapper som hjelper den bestemme objektets vekt og kamera øyne å lære elementets farge eller form . Du kan for eksempel instruere roboten for å finne ut hvilket objekt som er den tyngste , eller å plukke opp en blå element ut av en gruppe vekslet fargede elementer.
3

Samle flere personer som har særegne opptredener fra hverandre , for eksempel en kort mann og en høy kvinne , tynne og fete mennesker , og mennesker med ulik farget hår og klær hvis du vil teste robotens evne til å finne en person og identifisere henne etter utseende eller ved stemme. La hver person roper til roboten, for å se om roboten kan gå til den rette personen som er identifisert ved hjelp av tale print eller visuell anerkjennelse.
4

Ta fra hverandre en enhet og legge komponentene på et bord hvis du tester en robot som er laget for å montere gjenstander fra deler . Gi roboten verktøy og se om det kan sette sammen et objekt i henhold til instruksjoner eller ved å finne ut trinnene , basert på sin on-board data som viser hva objektet skal se ut gjennom hver fase av forsamlingen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)