Pendel Science Shop Games

A rudimentær pendelen har en vekt , referert til som en bob , som er koblet til enden av en streng eller stang som henger ned fra et dreiepunkt . En pendel bruker tyngdekraften for bevegelse , når det har blitt tatt til følge av en ekstern kraft . Pendlene bruk potensiell energi (lagret energi ) når bob er svingt opp til den høyeste stilling, og kinetisk energi , eller i bevegelse, idet den ned fra det høyeste punktet til den andre enden av buen . Pendulum bevegelse og adferd kan påvises i en enkel vitenskap butikk spillet , som involverer deltakere og noen grunnleggende verktøy og rekvisitter . Steds Materialer

Sett sammen en gruppe studenter i en lekeplass utstyrt med en swing sett . Studentene bør ha personlige notatbøker og skrivesaker som å ta notater av alle faser av vitenskap spillprosjekt . En lærer eller instruktør bør klart være ansvarlig, og klar til å lede elevene ved retning og oppdrag .
Forberedelse

Plukk ut en fungerende swing , en som tydelig fungerer og er sikker for bruk . Utstyre en student med håndholdt stoppeklokke . Plukk en student å tjene som swing rytter , helst en mindre enn gjennomsnittlig størrelse student for den første fasen av spillet prosjektet . Har den lille student sitte i swing , kropp immobile med bena fortsatt og gjemt i en posisjon.
Science spill Fase 1

Har en student skyv swing rytter og back off . Har studenter som har stoppeklokken telle antall individuelle svinger fra ett arc til den neste, for en varighet på ett minutt. Etter minuttet har gått, har studentene ta opp det totale antall svingninger i sine notatbøker . Bytt ut den mindre student med en større , tyngre student og har lett puff gjentas . Har stoppeklokken student registrere antall svingninger i ett minutt for tyngre student . De andre elevene skal registrere resultatene .
Science spill Fase 2

Har mindre student presset veldig hardt fra en stående stopp , så svingbuener mye høyere . Stoppeklokken student vil registrere antall svingninger i ett minutt og ringe ut nummeret for studentene å ta opp i sine notatbøker . Utveksle lettere student med tyngre student, og gjenta den samme hardt trykk . Stoppeklokken student vil registrere svinger og ringe ut nummeret.
Science spill Fase 3

Har mindre studenten får et lett puff , og deretter begynne å pumpe hans eller bena hennes , hjelpe til fremdriften av svinger i 1 minutt. Stoppeklokken student vil registrere antall svinger og ringe ut nummeret til de andre.
Science spill Fase 4

Har tyngre student får en mild push, deretter begynne å pumpe hans eller hennes ben , hjelpe til med fremdriften av de svinger for 1 minutt . Stoppeklokken student vil registrere antall svinger og ringe ut nummeret til de andre.
Resultater og Avgjørelser

Etter de fire fasene , vil læreren spør elevene spørsmål om hva de observert og registrert , for eksempel: Hvordan gjorde vekten eller massen av de ulike elevene i swing effekt tallene svinger ? Hadde tyngre student produsere flere svingninger per minutt , og hvis ikke , hvorfor ? Det var forskjell i antall svingninger av den mindre studenten når den milde trykk -og hardt trykk ble påført ? Hadde vanskeligere trykkraft skape flere svingninger per minutt ? Hvordan masse påvirke pendelsvingning ?
Flere spørsmål

Forklar at pumping swing brukt kinetisk (bevegelig ) energi , heller enn dissipating energi , og spør hvorfor elevene synes det påvirket antall svingninger per minutt . Spør hvorfor det kalles potensiell (lagret energi) når swing er et øyeblikk urørlig på toppen av sin bue . Spør hvordan tyngdekraften er påvirkes av vekt og økt kinetisk energi .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)