Tre likeverdige metoder for Algoritme Logic

En algoritme er i utgangspunktet en oppskrift . Det må produsere det samme resultatet hvis det gjentas . Den største forskjellen mellom en algoritme og baking et brød fra en sekvens av instruksjoner , for eksempel, er den logikk som finnes i algoritmer. Algoritmen logikk består ikke av fast instruksjon ; den bruker betingede instruksjoner . At det er nøkkelen til algoritme logiske metoder: et middel til å produsere betingede instruksjoner som produserer repeterbare resultater . Søknad og kontekst
p Det er lettere å forstå variasjoner av algoritmen logikk hvis du forstår i hvilken sammenheng algoritmer er oftest brukt, så forstå hvordan konseptuelt lignende prosesser kan oversettes til ulike bruksområder . Algoritmer er primært brukt av dataprogrammerere . De brukes til å designe den logiske rammen av et dataprogram . Den samme prosessen kan brukes til , for eksempel medisin , organisatorisk ledelse eller militære handlinger .
Flow Chart

Flow diagrammer er grafiske fremstillinger av en prosess . De er modeller . Flytskjemaer kan modellere en eksisterende prosess eller foreskrive den måten en prosess bør være . De bruker ofte former, farger og symboler for å representere forskjellige ting i prosessen . Disse objektene kan være tenkt som noder . Hver node kan inneholde betinget logikken som bestemmer på hvilken måte den prosess vil fortsette. Algoritmeutvikling ofte bruker flytskjemaer , og flytdiagrammer ofte modell programvare

Skjematisk arkiv

skjematiske diagrammer beskriver prosesser av elektriske kretser - . Høyspentnett eller lavspente applikasjoner som kretskort . En skjematisk er teknisk både en algoritme og et flytskjema . Skjematiske diagrammer , men er rettet spesielt mot elektronikk . Hvor flytskjema logikk kan være klart for ethvert publikum som ser på det , skjemaer er ikke et universelt språk . De omfatter symboler, representasjoner og begreper som alle er knyttet spesifikt til elektronikk . Deres bruk og verdi er betinget av underliggende kunnskap om elektronikk .
Pseudo

Teknisk sett et dataprogram er også en algoritme . Men programmerere generelt bruker begrepet algoritme for å referere til logikken og strukturen i programmet før du skriver selve koden i et bestemt programmeringsspråk . Når programmerere skrive en algoritme , kjenne språket det vil bli skrevet inn, de lager ofte algoritmen i en kort - hånd kalles pseudo . Den pseudo egentlig ser frem til neste trinn - koding - og erstatter noe av symbolikken med selve koden som skal brukes i det ferdige programmet

.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)