Hvordan simulere kolliderer Galaxies

En komplett guide til å simulere galaksekollisjonerer langt mer komplisert enn denne artikkelen tillater. Men det er en kort oversikt over viktige variabler mulig . Datamaskin og programvare må være i drift. Den sentrale svarte hullet er avgjørende . Det er tidsbegrensninger på hvor lenge siden galakser kan kollidere ( eller finnes ) , og tentative grenser for hvor langt inn i fremtiden galaksekollisjonerkan forekomme . Mørk materie bidrar til en galakse masse. Naturen av mørk materie er - som i juli 2010 - i stor grad ukjent . Til slutt , husk at , i hvert fall i form av vanlig materie , er en galakse hovedsakelig empty.Things du trenger
Tilstrekkelig datakraft
Galaxy data - masse, lysstyrke , størrelse , alder , form , osv.
Referanse ressurser om mørk materie oppførsel på
Vis flere instruksjoner
en

Skaff nødvendig maskinvare . For realistiske simuleringer , kan vanlige hjemmedatamaskiner ikke være opp til oppgaven . Store navn institusjoner som NASA simulere galaksekollisjoner. En superdatamaskin som heter " Blue Horizon " ble brukt til å simulere kollisjonen mellom Melkeveien og Andromeda galakser . Sciencedaily påpeker at på over 1 billion ( 10 ^ 12 ) beregninger per sekund , simuleringen tok fire dager . Forutsatt nøyaktig 1 billion beregninger per sekund , og nøyaktig fire dager , simuleringen innebar ( 10 ^ 12 ) x 3600 x 24 x 4 = 3,456 x 10 ^ 17 beregninger . Anta en bærbar PC har 2 GHz prosessorkraft . 3,546 x 10 ^ 17 beregninger ville ta 3.456e17 /( 2E9 ) = 1,728 x 10 ^ 8 sekunder . Dette er 48 000 timer, som er 5 år , 5 måneder og 21 dager .
To

konto for den sentrale svarte hullet . De er i kjernen av mange spiral og elliptiske galakser . I bane rundt stjerner , støv og annen materie omslutter vanligvis sentrale sorte hull . Galaktiske svarte hull er utrolig tett . Fra en avstand , de er punktlignendetunge massene som anker galakser . Matter , og andre sorte hull , kan bane og til slutt faller i en galaktisk sort hull . Under kollisjonen , sentrale sorte hull fra hver galakse spiral innover mot hverandre . Når de svarte hullene kolliderer , er det en enorm energi utgivelsen . Det signaliserer galaksene har fusjonert .
3

Tenk tidsbegrensning. Galaksekollisjoner er ikke " rask ", som en bil kollisjon . På den annen side, trenger ikke galakser " kollidere " på ubestemt tid. Lenger tilbake enn rundt 13 milliarder år , gjorde galakser ikke eksisterer . Stjerner har en begrenset levetid . På det lengste, kan et stjerne skinne i omtrent 5-6 milliarder år . Synlige galakser kan ikke ha kollidert for lenge siden , som de ikke ville ha eksistert ennå . Heller ikke kunne de kolliderer tilstrekkelig sent ( eller for en tilstrekkelig lang tid ) , siden deres stjerner vil til slutt brenne ut .
4

Factor i mørk materie i henhold til de beste regnskapet allerede tilgjengelige . Denne delen er spesielt vanskelig siden ingen kan hevde å vite hva mørk materie er , hvordan den oppfører seg , og hvis det enda eksisterer . Mørk materie kan være bare måner , planeter , asteroider , kometer , utbrente stjerner og støv . Det kan være sorte hull. Mørk materie kan være subatomære partikler ennå ukjent for forskerne . Mørk materie kan være gravitasjonseffektenav " vanlig materie " i et parallelt univers . I det parallelt univers , kan parallelle mennesker bli klør seg i hodet over "sine " mørk materie , som er bare "vår" normal sak som berører dem gjennom tyngdekraften . Mørk materie kan være en illusjon på grunn av en feil forståelse av tyngdekraften på store nok tid og avstandsskala . Det kan være noen blanding av alle disse fenomenene .
5

Husk at de fleste av en galakse er tom plass . Når to galakser kolliderer , faktiske kollisjoner foregår tidvis mellom stjerner , stjernetåker og de ​​sentrale sorte hull . I sin helhet , galakser er ikke massive objekter som murstein . Galaxy kollisjoner er lik sammenslåing skyer .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)