Hvordan lage et spill for en Science Fair Prosjekt Bruke Marbles

kan Marmor spill bli en stor hit på vitenskap messer . Noen spill utforske ulike væsker ' viskositet , som refererer til hvor mye de motstå flyt . Noen væsker , som vann, kan beveges i relativt kort tid , mens andre, som honning, ta mye lengre tid . En marmor spillet kan også fungere som et eksperiment hvis du oppretter en hypotese , eller kvalifisert gjetning , før du utfører forsøket om hvilke væsker vil mest motstå marble.Things du trenger arkiv fem briller , en halvliter hver
1 liter honning
en liter rapsolje
1 liter vann
en liter saltvann
en liter melk
5 klinkekuler på
Vis flere Instruksjoner
1

Fyll hver glass med en annen væske til væsken er 2 inches fra toppen av glasset. Ikke bland væsker .
To

Hold en marmor over ett glass . Det bør være i flukt med åpningen av glasset. Sett opp stoppeklokken . Slipp marmor og begynner tidsstyring med stoppeklokke samtidig . Fortsett å la stoppeklokken kjøre inntil marmor når bunnen av glasset .
3

Slå stoppeklokken av når marmor når bunnen og registrerer tiden . Gjør dette med hvert glass . Uansett hvilken marmor når bunnen først er i det minste tyktflytende. Marmoren som når bunnen er sist den mest tyktflytende.
4

Sett opp prosjektet på science fair og la andre elevene gjette hvilke væske er mest tyktflytende før tillater dem å utføre eksperimentet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)