Hva er fysikk av en Music Box

? Musikk boksene er smarte innretninger som har blitt samlet i generasjoner . Hver boks er utformet for å spille en enkelt bølgelengde hver gang en fjær er viklet eller en sveiv dreies. Noen musikk boksene er utformet på en slik måte at de innvendige kan sees. Ved å nøye ser en slik musikk-boksen lek , kan du observere hvordan det fungerer. Funksjoner

En spilledåse vanligvis har rader med metall siv med ulik lengde . En sirkulær sylinder dekket med små pinner roterer inne i boksen . Pinnene er posisjonert for å plukke siv som de passerer . Hver siv gjør en enkelt tone når plukket. Som sylinder roterer , er pinnene designet for å plukke siv i en bestemt rekkefølge , og skaper en melodi .
Sivet

Hver siv er en frittstående , spenstig stykke av metall. Når en pin trekker tilbake på siv , lagrer den energien . Som pinnen fortsetter å rotere , utgivelser det siv og at energi fører til at siv til våren tilbake . Den siv har så mye energi lagret at det spretter forbi sin hvilested , spretter frem og tilbake i et halvt sekund eller så . Vibrasjonene oppfattes som lyd .

Amplification arkiv

Musikk bokser ofte er montert på en trekloss til å forsterke lyden . Siv er små , ​​slik at de ikke flytter mye luft eller lage mye lyd . Når musikkboksener montert på en blokk av tre , er imidlertid den lyd som overføres inn i treet . Dette gjør veden vibrere , så øker den vibrerende overflate . Den tre og siv kan flytte mer luft enn sivet alene , slik at lyden er høyere.
Strøm til Music Box

Alle musikk boksene drives av tannhjul . I noen, blir en liten sveiv festet til et gearsystem som slår sylinderen. Men mange musikk boksene er drevet av en fjær . Du ender det opp , komprimere våren og lagring av energi . Som våren unwinds , energien driver sylinderen , spille musikk boksen .
Spille en melodi

music box sylinderen er laget for å slå på en konstant hastighet . En enkelt rotasjon vil spille en hel melodi . Derfor avstanden rundt sylinderen mellom to pinner avgjør hvor lang tid mellom å spille disse to notatene . For eksempel, hvis tappen B er direkte etter tappen A , det vil spille i den rekkefølgen. Hvis avstanden fra pin B til pin C er to ganger avstanden fra pin A til pin B , vil dobbelt så mye tid passerer mellom å spille B og C enn mellom A og B.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)