Av 1800 , lommeur ringer hadde antatt det som skulle bli deres kjent utseende , med vanlig hvit emalje ansikter og time kapitler i romersk skrift brukt i svart emalje . Ble også godt etablert ( Dials med minutter i arabiske tall er sannsynlig å være slutten av det 17. århundre . ) Hender med gjennomboret hjerte eller spade terminaler . De ringer var beskyttet under glass .
Winding Mekanismer
fleste klokker fra tidlig 1800-tallet var fremdeles sår med nøkler , som måtte settes inn på baksiden av mekanismen - en fiddly rutine . Ved 1840-tallet , ble dette systemet blir erstattet med den svingete knappen eller "krone " som ligger på den øverste kanten av klokken .
Dekorasjon
Den fineste klokker ble plassert i solid gull eller sølv tilfeller . Mange ble dekorert med gjennomsiktige emaljer løpet gravert scener , med et siste lag med gjennomsiktig emalje holde sine farger levende fram til i dag . Genève var spesielt kjent for sine utsøkte håndmalte vignetter . Det var også en mote blant velstående damene for nyheten former som mandoliner , hjerter , kors og til og med hodeskaller .
Mekaniske Novel
De fineste lommer klokker kom ofte med ekstra funksjoner. " Repeatere " hadde en knapp på siden som , når de trykkes , rung den siste timen og eventuelle etterfølgende kvartalene . En versjon var tilgjengelig for døve , med en liten spiss som ville banke mot fingrene . Mindre praktisk , men like herlig var musikalske klokker , ansette på en miniatyr skala samme fat teknologi som musikk bokser . For eliten bare var det automater klokker berikes med park scener av bevegelige fontener, innsjøer og dyr.