Bedrager for Rubiks kuber

Løse Rubiks kube kan være en øvelse i frustrasjon , eller du kan lære noen foreskrevet, spesifikke bevegelser og lære å raskt løse kuben . Hver jukse gir deg formler som har du flytter kant og hjørne kuber slik at du får ansiktsfargenei riktig plassering og orientering . En annen metode er å huske noen kubenotasjonereller algoritmer og bruke disse til å løse puslespill . Bruk formler

Lær tre enkle formler som gir deg spesifikke instruksjoner om hvordan du flytter Rubiks kube . Hver formel har du løse hjørnene , deretter hver kant av kuben .

Flytt hjørnene av noe ansikt kuben til deres riktige posisjoner og orienteringer. Når du har gjort dette , vil du bruke hver formel - A, B og C - for å løse kuben . Formula A vil hjelpe deg å flytte de resterende fire hjørner i riktig flekker . Du trenger ikke å bekymre deg om å ha hjørnene har riktig retning . Formel B vil henvise deg til å rotere resten av hjørneblokkeri riktig retning, noe som betyr at alle de åtte hjørnene er nå korrekt plassert og orientert . Formel C hjelper deg flytte kantene i de riktige posisjonene .

Bruk Formula A for å flytte nedre høyre hjørne av den øverste siden av kuben i løpet av de tre første trekkene . De neste tre trekk vil flytte nedre høyre hjørne tilbake til sin opprinnelige plass . Du kan gjøre de samme seks trekk med nedre venstre hjørne av kuben på bunnen ansiktet av kuben .

Hjørneblokkene er i de riktige posisjonene , men deres orientering kan ikke være riktig . Formel B roterer blokkene i en retning mot urviserne . De tre første trekkene ta nedre høyre hjørne av den øverste siden malplassert og de ​​siste tre trekk flytte det hjørnet tilbake på plass . Hvis du gjør de samme seks beveger seg i Formel B med bunnen ansiktet , deretter øverst til venstre , nederst til venstre og nederst til høyre blokker er rotert i klokkens retning .

Bruke formel C forårsaker tre edge blokkposisjonersom byttes går i en moturs bevegelse. Som i formler A og B , de tre første trekkene ta ut den nedre midtre blokken og de siste tre trekk sette den tilbake . Igjen , kan du bruke en variant av denne formelen for å flytte blokkene klokken ved å bytte ut høyre og venstre rotasjoner .
Bruk Cube Notation

Lær ikke å tenke av Rubiks kube som 27 forskjellige kuber , men som seks faste sentre som du kan rotere på sin egen akse . Kuben har åtte hjørner og 12 kanter du kan rotere rundt midten av kuben . Fargen på senteret kube er fargen på at ansiktet - hvis sentrum kube er grønn , er grønn i ansiktet . Du kan ikke endre dette . Med denne metoden , vil du bli innlæring av noen algoritmer slik at når du får dyktige på trekk, kan du potensielt løse Rubiks kube i ca 60 sekunder .

Pugg noen kubenotasjoner. Disse er : F er frontflaten , er B bakside , R er rett side, er L venstre overflaten , er U opp ansikt og D er nedover ansiktet . Når du ser et brev av seg selv ( F ) du slår det ansiktet 90 grader med klokken . Et brev med en apostrof etter det ( B ' ) sier at du skal slå det ansiktet mot klokken . Et brev etterfulgt av nummer to ( R2 ) er å fortelle deg å slå det ansiktet 180 grader , men den retningen for å slå det er ikke viktig . Denne instruksjonen : "B D ' R2 " forteller deg å slå tilbake face 90 grader med klokken , og deretter slå ned ansiktet 90 grader mot klokken , og deretter slå den rette ansikt 180 grader . For å forstå hvilken retning - med eller mot urviseren - å snu ansiktet du arbeider med , forestill deg at du ser rett på det ansiktet

Husk , med hver algoritme du får til å løse , du . ' re arbeider fra den kunnskapen som kjernen i kuben er fast hele tiden mens du jobber med at algoritmen . Du snur ansiktene rundt kjernen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)