Hvordan programmere LEGO Mindstorm Spike

LEGO Mindstorms er byggesett som lar deg bygge og programmere dine egne roboter . Spike er en skorpion robot som kan programmeres til å gå på seks ben , høre , og se med ultralydsensorer . Spike har også en stinger mekanisme designet for å lamme byttet sitt . Mindstorms roboter kommer med NXT programmering programvare designet for å gjøre programmer roboten enkelt, selv om du har liten eller ingen erfaring med programmering i det hele tatt . Instruksjoner
pre-designede programmer
en

Installer LEGO Minstorms NXT program som fulgte med Mindstorms settet på datamaskinen . Denne programvaren er nødvendig når du laster opp pre -designede programmer til roboten .
To

Koble NXT boksen til datamaskinen med den medfølgende USB -kabelen .
3

Last ned programmer som er laget for Spike fra LEGO.com eller NXT programmer . Klikk på koblingen for nedlasting og lagre filene til en mappe på datamaskinen hvor du vil være i stand til enkelt å finne dem når du ønsker å laste opp programmer til din NXT boksen .
4

Velg lagret fil fra datamaskinen din og laste den opp til din NXT boksen . Det vil automatisk plassere filen i riktig kategori , for eksempel plassere lydfiler i lydfilen mappe på NXT -boksen.
5

Velg programmet fra listen over lagrede programmer i NXT -boksen og velg " Kjør" for å kjøre programmet .
Simple Do - It- Yourself programmer
6

Velg "Program " fra NXT -menyen når du slår på din NXT boksen .
7

Velg kommandoer på programmeringsmenyen , for eksempel " Forward ", " bakover" og " Loop " ved å bla gjennom kommandoer meny med de grå venstre og høyre piltaster på NXT kontrollboksen .
8

Velg " Run " fra NXT -menyen for å kjøre programmet du laget . Du kan " Loop " programmet slik at det kjøres om og om igjen til du slår av eller koble fra NXT boksen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)