Snu Rubiks kube så den uløste nivået er på topp . Symbolet for dette nivået er U for øverste nivå . De andre sidene er: D for ned ; L for venstre; R for høyre; F for front -og B for ryggen . I en algoritme , skrive navnet på en side betyr å slå den med klokken , som du ser på det møte på . Skrevet med en 1 , er det å bli slått mot klokken , og skrevet med en to middel slå det to ganger - i begge retninger . For eksempel algoritmen F F1 F2 betyr snu foran ansiktet klokken, deretter mot klokken , deretter to ganger i begge retninger .
To
Få et kryss som viser på øverste nivå før du gjør noe annet. Dette betyr ikke nødvendigvis at kantene er på rett sted ; det ser bare sånn ut når du ser på U ansikt på . Hvis det allerede er et kors , hoppe over dette trinnet . De eneste andre muligheter er en rett linje på en riktig farge over midten av kuben , i hvilket tilfelle hele FRU R1 U1 F1. Hvis de riktige farger gjør en rett vinkel , plasserer kuben slik de riktige fargene er på L og B retninger , og gjøre FUR U1 R1 F1 . Den eneste andre mulighet er at bare midt kvadrat er den riktige farge. I så fall , utfører begge algoritmer .
3
Avslutt bunnen ved å få hjørnene på rett sted . Sett hjørnene du ønsker å bytte til høyre , og gjøre L U1 R1 U L1 U1 R U2 . Du må kanskje gjøre dette mer enn en gang . Nå er alt på rett sted . Å orientere hjørnene på riktig RU R1 UR U2 R1 U2 . Du må kanskje gjøre dette mer enn en gang . Å orientere kantene på riktig R2 UF B1 R2 F1 BU R2 . Du må kanskje gjøre dette mer enn en gang . Kuben skal nå være løst .