Informasjon om Mouse Trap Biler

Mousetrap biler er mer enn bare leker - de er også ofte brukt som undervisnings elementer i grammatikk skoler, videregående skoler og høyskoler . Med bare noen få lett innhentet elementer , kan du konstruere en musefelle bil . Alt som trengs er litt streng , noen hjul , en lekebil kropp eller et chassis av ditt eget design og en vanlig musefelle . Car Body

En enkel musefelle bil kan bygges ved å bore små hull gjennom felle sin tre sider , sette aksler i hullene og sklir hjulene på akslene . For en mer utførlig oppsett, påføre fellen opp til toppen av en lekebil eller andre små hjul element. Alternativt montere musefelle på en naken , hjul frame snarere enn en kropp . Kontroller at musefelle er forsvarlig festet til hva basen du velger.
Wheels

Kasserte CDer eller DVDer, plast eller gummi leketøy bil hjul eller liten , rund metall , plast eller tre elementer alle gjør ande hjul for en musefelle bil . Gummi band kan kveiles rundt hjulene for å gi dekkene en slitebane slags for et bedre grep på kjøreflaten.
Propulsion

Fest den ene enden av en lengde av strengen til musefelle er bevegelig snap arm. Loop den andre enden av hyssingen rundt akselen og slå hjul i motsatt retning du vil at bilen skal gå . Fortsett å rulle på hjulene før strengen er tett viklet rundt akselen , og snap armen er trukket tilbake så langt som mulig. Sett bilen på kjøreflatenog la gå av hjulene . Så lenge de streng utgivelser fra akselen riktig, vil musefelle bilen skyter fremover .
Driving Overflater

Kjøre overflater bør være nivå og selv eller musefelle bil kan ikke rulle som ønsket. Ujevne overflater som fliser, preget linoleum eller stablet tepper vil direkte påvirke bilens hastighet . En bord gjør en passende musefelle bil veddeløpsbanen , som gjør en jevnt asfaltert underlag . Studenter som bygger Mousetrap biler i klassen kan kjøre bilene sine , sette opp sporene de design spesielt for aktiviteten .
Mechanical Engineering Applications

Noen maskinteknikk klasser bruke Mousetrap biler å lære elevene om avstand, hastighet , tid og akselerasjon . Studenter bruker stoppeklokker til å bestemme hastighet og tiden det tar for musefelle bil for å reise så langt som det kan. Materialene som brukes i bilens konstruksjon, den generelle design og effekten av friksjon på musefelle bilens ytelse er også vurdert. Den assimilert data hjelper elevene lære om fysikk og de ​​grunnleggende prinsippene for maskinteknikk .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)