Hvordan programmere LEGO -roboter

The LEGO Mindstorms settet inneholder en kraftig datamaskin og et programmeringsspråksom du kan bruke til å ta med roboter og kreasjoner til liv . Lære å programmere Mindstorms programvare er ikke så vanskelig , men utfordringen kan være å lære å tenke som en robot før sette hva du ønsker å gjøre til et program . Etter det , du må bare laste ned instruksjoner til roboten og teste programmet out.Things du trenger
LEGO Mindstorms kit
LEGO Mindstorms programvare
USB
kabel eller Bluetooth-brikke
Vis flere instruksjoner
en

Start LEGO Mindstorms -programvaren på datamaskinen . Åpne et nytt program , så du har et tomt lerret med en tom sekvens stråle .
To

Bestem hva du vil at roboten skal gjøre, basert på sin design og hvordan du setter det sammen . For eksempel kan du ha en robot spasertur eller kjøre opp til et mål , og deretter slå eller skyte det målet . Du må tenke på denne oppgaven sekvensielt , som en robot ville : dele det opp i enkle , praktiske skritt . Walk , stopper ved målet , skyte eller punch .
3

Dra en Flytt blokk til sekvensen strålen å legge den . Du finner ikonet i " Block " palett langs venstre side av skjermen , med et bilde av tannhjul på det . Klikk på blokken en gang for å få opp konfigurasjonspanelet nederst . Velg hvilke motorer som du ønsker å aktivere , hvor lenge , og i hvilken retning .
4

Klikk Vent blokken , et timeglassikon , for å få opp de ulike inngangsalternativer . Du kan ha roboten reagerer på lyd , farge , lys , avstand , eller rett og slett gjøre noe når en viss tid er utløpt . Klikk på blokken passer til din robotens sensorer - avstanden sensoren, for eksempel , og dra det til den sekvensen strålen
5

Klikk på blokken for å få opp konfigurasjonspanelet igjen . . Endre innstillingene på denne sensoren , som for eksempel hvilken port den er koblet til , og hvor langt du vil roboten skal stoppe .
6

Dra en Flytt blokk til sekvensen strålen , og konfigurere roboten til å stoppe . Dette forteller roboten som , når den er nær målet , må det stoppe . Hvis du glemmer denne blokken , vil roboten betalt inn i veggen .
7

Plasser en annen Flytt blokk på strålen for å aktivere punching eller skyte motor på roboten . Dra og slipp det på strålen , og velge riktig motor på konfigurasjonspanelet, avhengig av hvilken som er koblet til roboten .
8

Gjør roboten spille en tone hver gang den skyter ved å bringe en Sound blokk til bjelken , slippe det foran andre Flytt blokk . Konfigurer NXT klossen å spille en tone i stedet for en lydfil .
9

Gjør roboten skyte eller slå flere ganger , ved å bringe et Mens blokken på sekvensen strålen . Dette er avbildet som to piler som peker på hverandre i en sirkel . Bruk konfigurasjonspanelet for å fortelle roboten hvor mange ganger for å fullføre en bestemt handling .
10

Dra Sound blokken og skyting motorens Flytt blokk inne i løkker Mens blokken . Dette fullfører din første program : roboten vil gå opp til et mål , og slå eller skyte på det antall ganger du har befalt det til

.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)