Hvordan lage en LEGO Mindstorms NXT Alpha Rex Unngå gjenstander

Programmering av LEGO Mindstorms NXT roboter er et ganske enkelt prosjekt , som bruker en visuell stil . Hvis du har laget en robot før , du sannsynligvis har noen erfaring med programmeringsspråket . For å programmere Mindstorms Alpha Rex , vil du trenger å vite noen av de grunnleggende om Mindstorms programmering , inkludert programmerings motorer og sensorer og gjør subroutines.Things du trenger
Bluetooth-brikke eller dongle ( valgfritt )
Vis flere instruksjoner
en

bygge LEGO Mindstorms Alpha Rex modellen i henhold til instruksjonene . Instruksjonene for modellen er listet under referanser .
To

Koble LEGO NXT murstein til datamaskinen ved hjelp av Bluetooth eller medfølgende USB -kabelen . Kjør NXT programmering programvare .
3

Program tre subrutiner , en for å gå fremover , en for å snu igjen , og en for å svinge mot høyre . Å gå bruke flytte blokkene for å programmere det ene benet til å bevege seg , og motoren på baksiden for å vippe i retning av den motsatte ben. Gjenta med de andre ben å lage gangbevegelse. For å slå , program ett ben å gå på en gang . Du kan finne det nyttig å vippe roboten i samme retning som tuning etappe . Hvis du har bygget modellen før , kanskje du allerede har disse rutinene lagret.
4

Programmer roboten til å gå fremover til IR-sensoren plukker opp en hindring . Du kan stille inn avstanden til å være så nært eller langt du foretrekker .
5

Plasser en bryter blokk på slutten av linjen . Program blokken å tilfeldig velge en av de to banene som det velger som et alternativ .
6

Plasser venstre og høyre sving blokker på de to grenene av bryterblokken. Dette gjør det slik at roboten vil tilfeldig ta til venstre eller høyre når den oppdager en hindring .
7

Plasser hele programmet inne i en løkke . Hvis du sett sløyfen til uendelig , vil roboten gå fremover på ubestemt tid , og snu når det ser hindringer . Du kan også sette den til å utføre dette bare et par ganger .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)