Slik starter med Mindstorm

Lego Mindstorms er Lego -roboter som du kan bygge og programmere til å utføre forskjellige oppgaver som å gå, bøye armene og plukke opp gjenstander . Komme i gang med Mindstorm kan være en uforståelig oppgave . For å programmere roboter , må du installere den medfølgende NXT Toolkit programvare på datamaskinen din . Den er tilgjengelig for Windows og Mac-maskiner . All programmering skjer på en datamaskin og deretter lastet inn i roboten på en USB card.Things du trenger
Mindstorm kit
Computer
USB -kortet på
Vis flere instruksjoner

1

Ta ut monteringsanvisningene og følger dem til å bygge din Mindstorms robot . Disse instruksjonene variere avhengig av roboten. Følg dem nettopp for å sørge for at du ikke gjør noen feil .
To

Sett din NXT Toolkit CD inn i datamaskinen . Kjør installasjonsprogrammet når det dukker opp automatisk . Installer det til standardplasseringen .
3

Åpne " NXT Toolkit " program . Det finnes flere forskjellige programmerings blokker på venstre side av skjermen , for eksempel "Move ", " Bend ", "Turn" og mange andre. Legg merke til "Work Area" -panelet på høyre side av skjermen .
4

Klikk en av programmerings blokker og dra den til " " Work -området . "Plasser den i " Start "-stilling . for eksempel , klikk på "Flytt" -knappen , og dra den til "Start " for å åpne opp programmeringsvinduet for «Move» -alternativet .
5

Bruk piltastene ved siden av " Varighet "vinduet . Angi antall sekunder du ønsker roboten til å gå . Legg til flere kommandoer , slik som " Turn ". Still relevante parametere for hver kommando , for eksempel " Sving 45 grader mot klokken . "
6

Sett inn USB -kortet inn i en USB-spor . Velg " Last ned og Kjør"-knappen nederst til høyre område av skjermen din . Bruk " Browse "-menyen for å finne din " USB" flash -stasjonen . Lagre programmet her .

7

Sett inn USB -kortet inn i roboten ens USB-spor . Slå den på for å få det automatisk skanne kortet for å finne programmet . den vil kjøre det som programmert .
8

Bruk disse grunnleggende starter trinnene for å programmere mer komplekse bevegelser og aktiviteter for roboten .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)