Hvordan lage en LEGO robot for en Joust begivenhet

LEGO er en konstruksjon leketøy som har tatt utallige former siden introduksjonen i 1940 . LEGO Mindstorms kits inkluderer en spesiell datamaskin enhet som lar brukerne laste opp og kjøre programmer som gjør bruk av den modulære Mindstorms utstyr som motorer og sensorer . Opprette en LEGO Mindstorms robot for en turnering eller kamp hendelse kan være en underholdende og intellektuelt engasjerende jakten for entusiaster med en moderat mengde LEGO Mindstorms experience.Things du trenger
LEGO Mindstorms Programmerbar CPU Brick
Utvalg av LEGO Mindstorms brikker
Utvalg av LEGO og LEGO Technic klosser arkiv LEGO Mindstorms kompatibel programvare for programmering
Papir og blyant
Testområde på
Vis flere instruksjoner

en

Utkast utformingen av LEGO robot basert på de målene du ønsker det til å oppnå, med en blyant og papir for å ta dine ideer og en grov skisse av design. Utformingen brukes vil i hovedsak være påvirket av stilen og regler av LEGO turnering konkurranse der roboten vil konkurrere . Det finnes også en rekke strategier som kan være ansatt i bot utforming , for eksempel lage en tung robot med en sterk kropp for forsvar , eller lage en liten og smidig robot som er i stand til å unndra avgifter og angrep . Roboter for ridder hendelser kan ta en rekke former , men typisk kamproboter er drevet av hjul eller løpebaner og har et lavt tyngdepunkt for å unngå bla.
To

Bygg grunn chassis av LEGO robot ved hjelp av LEGO Technic bjelker og andre store LEGO-klosser . Gi rom for de avgjørende komponentene som du skal legge senere , som for eksempel den programmerbare murstein og drivsystem . Bygg chassiset å være lavt til bakken og kompakt ; Dette vil gjøre det bot mer robust og motstandsdyktig mot bla eller skade. Minimer strukturelle svakheter ved å unngå en langstrakt kroppsform og bruk av botens rammen for å skjerme de kritiske komponenter .
3

Legg LEGO komponenter til roboten som vil tillate det å utføre i kampen hendelsen i henhold til design . Hvis roboten er wheel- drevet, må du legge til en styringsgruppe mekanisme til forhjulene - tannstangstyringdesign er populært blant Mindstorms entusiaster på grunn av sin enkelhet og enkel LEGO replikerbarhet . LEGO girkasser tillate girreduksjon egenskapene som skal brukes , slik at designere til å finjustere virkningen av eventuelle LEGO motorer . Mindstorms stykker som servoer , motorer , stempler og sensorer skal monteres på understellet i en lav profil sted der de ikke vil bli svært utsatt for skader under turnering .
4

Plugg LEGO Mindstorms programmerbar CPU tegl inn i en datamaskin -adapter som er forbundet med en personlig datamaskin med programmeringsmuligheter . De fleste LEGO Mindstorms sett inkluderer forbruker programvare som kan programmere i RCX Code. Det finnes også en rekke tredjepartsprogramvare som lar programmerere å kode Mindstorms i ulike programmeringsspråk som C + + , Ada , Python eller Perl . Når CPU murstein er koblet, bruke Mindstorms programvare av valget for å skape funksjonelle program at roboten vil bruke . Hvis på turnering hendelses reglene tillater fjern bot kontroll , vil programmet må inkludere kode som knytter fjernkontroll til spesifikke funksjoner på bot - for eksempel den forover og bakover knappene kan kontrollere handlingen av en enkelt motor mens venstre og høyre knapp kontrollere handlingen av en egen motor for styring. Hvis turnering arrangementet er automatisert beskyttet , vil litt mer programmering ferdigheter være nødvendig å slå boten inn i en kamp - verdig skapelse . Når du er ferdig , tar du ut enheten fra datamaskinen og trekk ut murstein .
5

Sett CPU murstein inn i robot skapelse og koble programstyrtekomponenter til sine respektive kontakter på murstein . Plasser etableringen i et testområde og gi det en testkjøring for å være sikker på at de store komponentene fungerer som planlagt . Finjustering av programmering kan gjøres senere ; på dette stadiet , er det viktig å sørge for at den fysiske utformingen av boten ikke hindrer dens bevegelse . Gjør eventuelle nødvendige justeringer .
6

Legg LEGO plating , eller rustning laget av andre materialer dersom reglene hendelses tillate ( og boten er i stand til å frakte lasten) . Sørg for å skjerme de kritiske komponenter, spesielt hjul /løpebaner og eventuelle våpensystemer , som roboten vil være ubrukelig i en turnering hvis disse brikkene er ødelagt eller deaktivert . Test din bot som du går , modifisere programmet eller den fysiske utformingen som ønsket til du er fornøyd med sluttresultatet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)