Kjennetegn på en negativ i Photography

Foto negativer er dine masterkopier . I den digitale tidsalderen , er omfanget av de fleste menneskers kjennskap til fotografiske negativer bilde negativer brukes til spesialeffekter på TV eller i filmer . Fotografer som ikke har gått utelukkende digitalt vet at et fotografisk negativ , i tillegg til å være et interessant bilde reversering , er en metode for å bevare fotografier for fremtidige utskrifter uten tap av kvalitet . Cellulose og Kjemikalier

fotografisk film er en cellulose eller plastlist , innpakket på en spole og impregnert med lys -sensitive kjemikalier som kalles sølv haloidsalter . Sølvhalogenpartiklene endres når den utsettes for lys , slik at en kameralinse fokuserer et bilde på dette underlag for en kort tid . Endringene på lyseksponerte sølvhalidbilder føre partiklene å stivne i å utvikle kjemikalier , og under utviklingen , de ikke- light - berørte sølvbaserte vasker bort som lys- rammet områder blir mørkere .
positive og Negative

Å gjøre det endelige bildet er en to - trinns utviklingsprosess . Det første trinnet er utviklingen av det negative, hvor farge-eller lysintensiteten på filmen i seg selv er det motsatte av den faktiske fotografiske faget - lys hvor det er mørkt, eller med komplementære farger. Det er derfor de bearbeidede filmbildene er kalt negativer . Det andre trinnet er fremstilling av trykk , eller det ferdige bilde. Som fokusert lys skinner gjennom negativer på et ark av kjemisk impregnerte fotografisk papir , papirets kjemikalier gjennomgå en farge reversering prosessen , noe som resulterer i et positivt , hvor lys og mørke, eller farger, blir deretter fremstilt som de er på selve emnet . Som i matematikk , to negativer gjør en positiv .
Komplementaritet

Svart og hvitt fotografiske negativer representerer bare intensiteten av lys , ikke separate farger , så det negative er også svart og hvitt . Sort på den negative vil slå ut hvitt på det positive ; hvit vil slå ut svart . Denne reverseringen av lys fra motivet til film kalles komplementaritet . Likeledes vil fargenegativer vises på filmen som det motsatte av hva som er sett. Color komplementaritet betyr også motsetninger . De tre grunnleggende farger er rødt , blått og gult . Red er komplementær til grønn, en blanding av blå og gule ; blått er komplementær til oransje, en kombinasjon av gul og rød ; gul er komplementær til lilla , en kombinasjon av blått og rødt ; og det er en teoretisk uendelig antall grader mellom hver .
Håndtering og lagring

Håndtering og lagring av negativer krever litt omsorg . Prøv aldri å røre dine negativer på de flate flyene ; hold dem mellom fingrene i kantene . Fingeravtrykk kan tiltrekke seg støv , og noe som hindrer lys gjennom filmen vil forandre endelig utskriftsbildet . Negativer kan falme hvis de utsettes for varme , fuktighet eller kjemikalier . Hold dem i plast film beholdere , og lagre beholdere på et kjølig og tørt sted .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)