Hvordan skrive en bokanmeldelse Essay

I motsetning til den tradisjonelle boka rapport skrevet for skolen , stoler bokan essay hovedsakelig på dine egne meninger og innsikt i den boken du har lest . Enten du skriver bokanmeldelse essay for klassen eller for publisering , kan du føle deg litt skeptisk om oppgaven . Noen ganger , for eksempel , er det vanskelig å formidle dine meninger på en klar og konsis måte som hjelper folk bestemme hva du prøver å si . Men med noen interessante personlige meninger og en god følelse av organisasjonen , kan du skrive en bokanmeldelse essay på kort tid . Instruksjoner
en

Ta notater om boken mens du leser den. Fremheve noen interessante linjer som du følte var gripende , samt eventuelle sitater som virkelig fikk under huden din . Spør deg selv lurer på når du leser boka , som Writing - World.com antyder, inkludert hva du tror forfatterens hensikt er i å skrive boken ; hva temaene forfatteren presenterer ; og om skriving er klar og underholdende .
to

Skriv ned dine inntrykk av boken så snart du er ferdig med å lese. For å gjøre dette enklere , skrive ut en enkel liste over både fordeler og ulemper med boka . Husker din favoritt og minst favoritt scener , eller , hvis boka er sakprosa , dine favoritt poeng forfatterens gjort .
3

Forskning forfatteren og boka generelt , på jakt etter eventuelle relevant informasjon som vil gi leseren noen sammenheng i hvorfor boken ble skrevet . For eksempel avdekke forfatterens hensikt i å skrive boken , da boken ble skrevet og under hvilke kulturelle klimaet boken foregår . Slå opp andre kritikker av boken som du prøver å få et godt avrundet syn på emnet . Skriv ned notater og holde oversikt over forskning som du vil bruke den som bevis når du begynner å skrive en vurdering .
4

Lag en skisse som bidrar til å organisere dine tanker og forskning . Hver ny overskrift skal tilsvare et eget avsnitt som tar for seg et poeng at leseren vil finne nyttig . For eksempel bør den første overskriften være tittelen " Introduction ", med kulepunkter under, notering en ny opplysning som introduserer boken til publikum , inkludert datoen boken ble publisert, den personen som skrev boken , og den grunnleggende premisset for boken . Innlemme den forskningen du har gjort på boken i overskrifter og punkter i hele disposisjonen. Dekk et nytt aspekt av boken i hvert nytt ledd, herunder bokens temaer, plot, karakterer og den kulturelle konteksten som boka ble skrevet .
5

Skriv bokanmeldelse ved hjelp av disposisjonen som et referanse . Bruk språk som er egnet for det tiltenkte publikum ; hvis du skriver det som en oppgave for en lærer å lese , bruke akademisk prosa . Hvis du skriver det for publisering , skrive det med personlighet og humor , hvis det er aktuelt . Husk at du aldri skal gi bort noen vendinger av boken som vil ødelegge boka for publikum . Vær så ærlig som mulig , men husk å sikkerhetskopiere dine påstander med bevis som kommer direkte fra boken ; ved hjelp av sitater og parafraser når aktuelt.