Zilch Dice Spilleregler

Spillet av Zilch krever seks terninger , to eller flere spillere og en hel masse flaks. Annet enn det , er alt du trenger for blankt papir og en skriftlig instrument for å holde stillingen , noe som gjør det til et lavkost spillet. Enkel å følge reglene tillater for spillere i alle aldre , noe som gjør det til et morsomt spill for venner og familie likt. Scoring

Valsede terningene scoret slik: seks av et slag tilsvarer 6000 poeng ; Fem like tilsvarer 5000 ; fire like tilsvarer 4000 ; helst to trill tilsvarer 3000 poeng ; alle tre parene tilsvarer 2000 poeng ; en rett tilsvarer 1500 poeng ; tre 6s tilsvarer 600 poeng ; tre 5s tilsvarer 500 poeng ; tre 4s tilsvarer 400 poeng ; tre 3s tilsvarer 300 poeng ; tre 2s tilsvarer 200 poeng ; tre 1s tilsvarer 1000 poeng ; one 1 tilsvarer 100 poeng ; en 5 tilsvarer 50 poeng . Hvis ingen av de ovennevnte er rullet , scorer du ingenting , nada - Zilch

For å " komme ombord ", eller begynne å score, må en spiller oppnår minst 500 poeng . På påfølgende svinger , må han nå minst 350 for å holde score .
Kamp Spill

En tur består av en eller flere ruller terningen . For å starte, ruller spilleren alle seks terninger . Terninger som tilsvarer en score - referert til som en teller - må legges til side , eller frosset. Det kan være mer enn en teller; for eksempel , fortsetter tre 2s og et enkelt 1. Spilleren hennes tur ved å rulle terningen forblir gassform . Turn fortsetter til alle terningene er frosset , eller til spiller kaster ingen tellere . På dette punktet , må spilleren erklære Zilch , og gi terningene klokken til neste spiller . Punktene registreres ved slutten av hver runde ; bare frosne terningene kan bli telt .

spilleren ikke har muligheten til å gi terningene når minimum score er nådd. Det eneste unntaket til denne regelen er en rull som produserer alle seks terningene som tellere. Når dette skjer, må spilleren fortsette sin tur ved å begynne på nytt. Dette er referert til som "slå sone. " Hvis spilleren deretter kaster et Zilch , er alle poeng tapt.
Winning

Spillet avsluttes med den første spilleren til å fullføre en sving med mer enn 15 000 poeng . Hver påfølgende spiller får en siste tur. Personen med høyest sluttresultatet vinner spillet . I tilfelle av stemmelikhet , disse spillerne hver motta en mer roll
Variasjoner

Generelle regler er de samme for alle spill av Zilch . ; kan du imidlertid finne små variasjoner . Noen versjoner ende med 10.000 poeng ( og inkluderer fire, fem og seks -of -a -kind fra ledelsen ) , andre ender med 5000 poeng ( og inkluderer to trillinger, tre par og fire , fem og seks -of -a -kind fra scoring ) .

i noen spill kan pyramiding , eller evnen til å bygge på frosne die /terninger med senere ruller . For eksempel, hvis du har en enkel 5 frosne , og roll to 5s , kan du telle en tre like - i motsetning til tre singler - . For flere poeng

Spill kan også tillate utfordrende. Denne regelen gir hver spiller muligheten til å bruke opp til to omdreininger - én før 5000 poeng og ett after-- å utfordre en bestemt spiller . En utfordring tur må bli annonsert før terningkast . For den svingen er samlede poeng lagt til spillerens score og trekkes fra utfordret spillerens poengsum . Hvis en Zilch er kastet på den første utfordringen , må spilleren trekke 600 poeng ; hvis en Zilch ruller på den andre utfordringen , må 2000 poeng trekkes fra sin score .

Til slutt , noen variasjoner ringe for å overgå . Med denne regelen på plass , må hver spiller ikke bare oppfyller minimumspoengkravene, hun må toppe score på forrige spillers tur .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)