Problemløsning Aktiviteter for ungdom

problemløsningsaktiviteter lage verdifulle muligheter for ungdom til å bygge teamarbeid , hurtig kreativitet og fosterhjem kommunikasjon. En problemløsende aktivitet er et spill eller rollespill som simulerer et problem at en gruppe ungdom må jobbe sammen for å løse . Disse aktivitetene kan brukes i en rekke innstillinger , fra skoler og kirker til anstalter . Når de er laget godt og ledet av en kvalifisert tilrettelegger, kan problemløsende aktiviteter gi ungdoms betydelige erfaringer som lærer tillit, empati , refleksjon og initiativ. Menneskelig Knot

Menneskelig knute er en problemløsende aktivitet som krever ingen rekvisitter og kan spilles hvor som helst. Minst syv spillere er nødvendig, men ikke mer enn 16; større grupper kan deles inn i grupper på ti . For å spille , har gruppen stå i et nært sirkel med sine skuldre berøre . Alle spillerne skal da sette sin høyre hånd inn i midten av sirkelen og forstå andres hånd . Uten å slippe , bør de deretter plassere sin venstre hånd i sentrum av sirkelen og forstå en annen persons hånd . Med ingen av spillerne å gi slipp på begge hender , skal konsernet deretter gre seg slik at de danner en sirkel med hendene knyttet rundt sirkelen .

Dette problemløsende aktivitet kan brukes til flere formål. Hvis de unge har bare møtt på en sommerleir eller en lignende innstilling , kan de presentere seg selv når de hekte hender, noe som gjør spillet til en ice -breaker aktivitet. Fordi spillet krever deltakerne til å samhandle fysisk , er det også en god varm -up spill for andre aktiviteter som krever berøring , slik som tillit aktiviteter .
Helium Hula Hoop

Helium stick er en tilsynelatende enkel problemløsning aktivitet som krever en gruppe av ungdom til å arbeide sammen og kommunisere på et høyere nivå . Den eneste rekvisitt trengs er en hula hoop . Gruppen må være liten nok for alle til å ta på bøyle på en gang ; ti på tolv spillere er den ideelle størrelsen .

For å spille, må de unge stå i en sirkel . Fortell dem at hula hoop er fylt med helium , og kan flyte oppover hvis ikke holdes nede. Har alle de unge holder begge hendene ut med pekefingeren utvidet. Plasser hula hoop på toppen av deres pekefingeren . Målet er for gruppen å senke rammen til bakken uten at noen mister kontakt med bøyle. Hvis en spiller fingre mister kontakten med bøyle, må gruppen starte på nytt med bøylen på den opprinnelige høyde . Vanligvis Rammen flyttes opp i stedet for ned i begynnelsen fordi spillerne prøver så hardt for å opprettholde kontakt med bøyle.

Denne aktiviteten krever konsentrasjon , tålmodighet og kommunikasjon. En gruppe av utålmodige unge kan bli frustrert raskt når rammen fortsetter å bevege seg oppover. Hvis de er i stand til å arbeide gjennom deres frustrasjon , er dette en kraftig aktivitet for å tilrettelegge for konsentrasjon og fokus mellom en aktiv gruppe av ungdom.
Giftig avfall

giftig avfall er en klassisk problemløsende aktivitet som krever gruppen for å løse et komplekst problem . Å sette opp, plassere en liten bøtte full av vann eller baller inne i en stor sirkel (markert med tau eller kritt på bakken) . Ringen bør være minst åtte meter i diameter. Bøtten er den giftig avfall , og sirkelen er strålingssonen.

Sett en annen bøtte , stor nok for første bøtte til å passe inni den, utenfor sirkelen , 30 til 50 meter fra giftig avfall bøtte. Dette er nøytralisering bøtte. Når giftig avfall har blitt overført til nøytralisering bøtte , vil det bli nøytralisert .

Legg en haug av forsyninger for gruppen å bruke på gulvet rett utenfor sirkelen. Disse forsyninger bør inneholde en liten bungee sirkel og flere ledninger eller tau . Det kan også inkludere noen " rød sild " objekter du ønsker som ser ut som de kan være nyttig .

Målet med aktiviteten er for gruppen av ungdom til å flytte giftig avfall bøtte til nøytralisering bøtte uten å søle noe av giftig avfall eller tillate noen å komme videre inn strålingssonen. Enhver kroppsdel ​​som kommer inn i strålingssonener deaktivert i løpet av spillet. Giftig avfall søl kan resultere i sanksjoner som for eksempel blindhet eller døvhet . Du kan gjøre denne aktiviteten vanskeligere ved å håndheve en tidsbegrensning , plassere bøtter lengre fra hverandre , eller legge hindringer mellom bøtter.

Den vanligste løsningen på dette spillet er å knytte tauene til strikk sirkel. Hver spiller så griper den andre enden av et tau , og ved å arbeide sammen kan de flytte strikk sirkelen til giftig avfall bøtte og plasser den rundt bøtte. De kan deretter løfte den ved å løfte tauene , som arbeider sammen slik at du ikke søler av " giftig avfall ".

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)