Fysiske Math spill for barn

Flere og flere lærere tar en ny tilnærming til undervisning matematikk , fremme ikke bare dataferdigheter , men fysisk form også. Forskning, for eksempel som gjøres ved University of Illinois professor Charles Hillman , viser at barn fokusere og behandle ting bedre rett etter livlig trening. Gjennom konkurransedyktig og fysiske aspektet av spill, blir regnestykket en måte for elevene å lære, nyte og utøve alle på en gang. Aerobic

Inspirert av East Carolina University matematikk ungdomsskole energizers , justerer denne treningen til en alder av studentene . Læreren gir enkle aritmetiske spørsmål og fysiske øvelser til yngre barn og mer utfordrende til ungdommer . Hun leser opp et matematisk problem og en fysisk aktivitet. Løsningen på problemet er antall ganger elevene trenger å utføre øvelsen . Hjelp barna å varme opp med enkle spørsmål og treg, strekker bevegelser. Når barna har strukket, gå videre til mer vanskelige problemer . Kne heiser , knebøy , jogging og hopping knekt kan få blodet til å pumpe så avslutte spillet med nedkjølingsøvelser .
Skyt den ballen

Tegning fra en aktivitet som beskrives av Louella Nygaard , mål dette spillet både barnas matematiske ferdigheter og skyteferdigheter . Du trenger beanie poser eller små baller, en hermetikkbokseller brus kasse , og fire identiske papirlapper hver inneholder en ( + ) , ( ​​- ) , ( ​​x ) eller ( % ) . Læreren etiketter hver avdeling av boksen med et nummer som begynner med null. Klassen deretter danner to linjer. Hver student står ved et utpekt utgangspunkt omtrent fire meter fra boksen . Studenter deretter skyte to baller inn i noen av boksens avdelinger . Når vellykket , trekker skytteren en lapp og utfører operasjonen mellom de to tallene . Når skytteren får det riktige svaret , løper hun tilbake til hennes team og neste student begynner også . Teamet som fullfører første vinner .
Mission Impossible

Dette spillet kombinerer samarbeidslæring med fysisk bevegelse og matematiske beregninger. Læreren forbereder fem stasjoner med et sett med instruksjoner , et papir og blyant og en student som fungerer som en marskalk. Læreren deretter deler klassen i små grupper . Å høyne spenningen, kan hun spille & quot; Mission Impossible & quot ; kjenningsmelodien . Gruppene må løse de oppgavene på hver stasjon for å komme til neste . Instruksjonene på hver stasjon har en fysisk komponent og en matte komponent. For eksempel: " Utfør ti hopping knekt , " etterfulgt av en aritmetisk eller brøkdel problem . Marskalk sørger for at gruppen fullfører begge. Den første gruppen som fullfører alle fem stasjoner vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)