Bruk klokken for å lære matematikk med dette spillet.
Skriv enkle ligninger på brettet og gi elevene en klokke for å vise sin svaret. Studenten som får det riktige svaret først vinner et poeng . Vinneren av spillet må tjene mer poeng enn noen annen spiller .
For eksempel skrive " 2 + 2 = ? " på brettet . Studentene skal kjøre mot hverandre til å peke hendene på klokken til nummer fire . Ikke bekymre deg for å bruke hendene på klokken separat. La dem bruke begge hendene til å peke til det samme nummeret .
På slutten av spillet, har studentene legge opp sine poeng å finne ut hvem som vant.
Math Bingo
Pass ut bingobonger og chips til hver elev . Utgjør en liste av likninger , skriv dem på små biter av papir og plassere dem i en bøtte. Velg en student å trekke ligninger ut av bøtta og lese dem til de andre spillerne . Eleven kan lese, for eksempel, " 7-1 ". Studentene må regne ut svaret , og deretter finne nummer seks på kortet sitt og dekke den med en bingo chip.
Studentene vil fortsette å løse likninger før den første personen roper " bingo" etter dekker hele kortet sitt , alt fire hjørner, en "X" eller fem tall i en rad med sine chips. Når en student roper " bingo ", gjennom ligninger som ble lest og svarene.
Math Blocks
I midten av klasserommet gulvet , spre ut ca 50 blokker for hvert femte barn. Roper en ligning , og deretter se som barna fange for antall blokker som viser løsningen på regnestykket problemet.
Når hver spiller har valgt sitt antall blokker , har dem forklare hvorfor deres blokker totalt riktig nummer. Hold styr på poeng , og deretter bruke matematiske ferdigheter til å avgjøre hvem som har det høyeste antall poeng. Du kan også bruke subtraksjon ved å utforske hvor mange poeng mer eller mindre en student har enn annen.