Kismet Dice Spilleregler

Spillet Kismet er for tiden produsert av Endless Games, som & quot; det moderne spillet av Yacht & quot; . Ofte sammenlignet med Yahtzee grunn av sin lignende spill og scoring , har Kismet flere utmerkelser som gjør det skiller seg ut som et spill i seg selv. Antall spillere

Kismet kan spilles av en eller flere spillere .
Nødvendig utstyr

For å spille Kismet, en Kismet sett Dice er nødvendig. Dette settet inneholder fem terninger , med tre forskjellige farger av pips på hver dør .
Klargjøring

Tilsett poengsum ark til alle spillere. Hver spiller kaster en terning . Det høyeste antallet vinner .
Spillets

Spilleren kaster alle fem terningene for å prøve og få en scoring kombinasjon . Han bestemmer seg for om han & amp; # 039 ; d liker å stoppe og ta en poengsum eller plukke opp noen eller alle terningene og rulle igjen . Etter en andre kast , igjen velger han å enten stoppe og score eller rulle igjen . Etter denne siste roll, må en score bli inngått en boks på scoringslisten . Skulle ingen scoring kombinasjon være tilgjengelig , kan han legge inn en poengsum i Yarborough boksen . Hvis Yarborough boksen allerede er fylt , må han sette en null i en boks av hans valg . Dette ender sin tur, og spillet fortsetter til venstre
scoring - . Basic Seksjon

Den grunnleggende delen score poeng for seg gjennom seksere . Poeng tildeles basert på antall kamper. Poeng er verdsatt til pålydende hver scoring dø, lagt sammen. For eksempel er fire seg verdsatt som fire poeng
scoring - . Kismet Seksjon

To par av samme farge scorer den totale verdien av alle fem terninger. Tre like er scoret på samme måte. En flush , der alle fargene på terningene kamp , er verdt 35 poeng . Et fullt hus , tre terninger av ett tall og to av en annen , er verdt den totale verdien alle fem terninger , pluss 15 poeng . Et fullt hus av samme farge fungerer på samme måte , med 20 poeng i stedet for 15. Fire like med like tall tjener den totale verdien av alle fem terninger og 25 poeng . Den Yarborough boksen er en flukt alternativ for spillere uten scoring kombinasjon . Verdien av alle fem terninger tilsettes og scoret her . En Kismet er laget med fem av et lignende antall og er verdt 50 poeng .
Second Kismet

oppnå en andre Kismet etter allerede å utføre én tillater spilleren å velge hvilken som helst andre scoring alternativ for tall og farger rullet . Alle andre spillere må legge inn en null i den ledige boksen nærmeste toppen, enten i Basic Seksjon eller Kismet delen, og mister en sving . De samme reglene gjelder for alle påfølgende Kismets .
Bonus Resultat

Etter å ha fylt i Basic seksjonen, hvis den totale er 62 poeng eller mindre , er det ingen bonus poengsum . Resultater av 63-70 tjene 35 poeng , 71-77 tjener 55 poeng og score 78 eller høyere tjene 75 bonuspoeng.
Winning

Etter alle 15 boksene er fylt , spilleren med høyest poengsum etter totalt Basic og Kismet seksjoner vinner spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)