Rules of Engagement i Wargames

WarGames , i ordene til Alan Emrich , foreleser ved Art Institute of California, er « forsøk på å simulere fortiden eller fremtiden hendelser gjennom kvantifisering og lover sannsynlighet . " Som alle andre spill , de trenger regler for å hjelpe dem å fungere som et spill, og i tilfelle av krigsspill , engasjementsregler , som for eksempel andels bevegelser på tvers av terrenget , angrepsmuligheter , angrep og forsvar evne, er avgjørende for dens suksess. Hensyn i utarbeidelse Wargame Regler

Wargames har et sett med grunnleggende funksjoner som å trekke sitt spill -play , inkludert en kartet, tellere til å representere hver spillers enheter , et sett med regler som angir hvordan hver enhet kan bevege og engasjere andre enheter og av og til et diagram hvis spillet ikke bruker et liv -punkts system . Et eksempel på engasjementsregler i Wargames kunne bli tatt fra sjakk --- hvor hver del har en regel som fastsetter hvordan og hvor den kan bevege seg på brettet. Også noen stykker er bare lov til å engasjere en annen brikke på en bestemt måte , slik som bønder mot brikkene diagonalt motsetning til dem .
Kart Område

Effektiv bruk av kartet kan forbedre engasjement alternativer, som kartene inneholder ofte effekter som gir mer vellykkede og skadelige angrep --- som høy bakke for langdistanseangrep og skogsområder for beskyttelse . Formen på kartet er også viktig for enhetens bevegelser og angrep /forsvarsplanlegging. I hovedsak er kartet ment å representere realistisk terreng , som ikke tillater enheter å passere gjennom faste gjenstander.
Typer enheter

Tellere kan representere enheter av ulik styrke og evne, eller de kan ha tilsvarende egenskaper , men bruker en sjanse systemet i stedet , for eksempel en sannsynlighet diagram . I begge tilfeller , sterke og raske enheter er mest nyttig i forkant av kampen , men kan sjelden bli overlatt til seg selv --- de er mer effektive mens beskyttet innenfor en hær .
Unit Movement Across Kart

En teller bevegelser og angrep /forsvar alternativene kan avhenge av hvilken type enhet det er. Land, luft og sjø enheter som er mest vanlig i krigsspill , og de følger realistiske lover. Bakken og sjøen enheter , for eksempel, kan ikke angripe luft enheter med mindre de er spesialister på å bekjempe slike enheter. Luft enheter ignorere alle terreng (jord) effekter. Bare hav enheter er i stand til å navigere dypt vann.
Armor og Range

Enheter kan være lett eller tungt pansrede --- det tidligere ville ha mer mobilitet enn sistnevnte , men vil trolig også ha mindre angrep og forsvar evne. Range er også viktige --- enheter som bare angrep på kort rekkevidde ofte gjør mer skade enn langtrekkende enheter, men , selvfølgelig , må navigere områdekartet for å angripe.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)