Memory Games for klasserom

Lærere ofte sliter med å opprettholde et oppmerksomt klasserommet . Distrahert av andre klassekamerater , generell dagdrømmer og andre avsporing trekke oppmerksomheten bort fra leksjonen presenteres. Hjelpe elevene til å fokusere mer på forelesninger ved å bygge opp sine minne ferdigheter med minne spill for klasserommet . Klær Mix -Up

For å forberede for spillet , ta med en rekke klær og tilbehør til klasserommet. Del elevene inn i to lag . Det første laget kommer til forsiden av rommet og skiller elementene mellom seg for å sette på over deres klær. Gi det andre laget et par minutter på å kartlegge og huske hvilke elementer spillerne ha på . Skriv ned plasseringen av elementene for senere bruk . Deretter sender det første laget ut av rommet og fortelle dem til å bytte uansett elementer de liker . Etter at de er ferdig , de drar tilbake til forsiden av rommet. Det andre laget må gjette hvilken av elementene har blitt slått . Gi laget et poeng for hvert riktig gjetning . Tillate det andre laget en sving ved å blande opp klærne . Laget med flest poeng på slutten vinner .
Hva som mangler ?

Begynn dette minnet spillet ved å samle elevene rundt et skrivebord . Legg noen små elementer på skrivebordet , for eksempel viskelær og blyanter . Velg en spiller å vende seg bort fra skrivebordet. Når han har snudd, plukke en annen spiller for å ta en av gjenstandene ut av skrivebordet. Slå den første spilleren rundt og fortelle ham å gjette hvilket objekt som ble tatt og hvilken spiller som tok den. Han får tre prøver å gjette riktig . Hvis han lykkes , blir en annen spiller den nye guesser . Hvis han mislykkes, må han snu igjen mens et annet objekt er tatt av en annen spiller. For å gjøre spillet vanskeligere, har flere studenter tar flere objekter hver runde. Fortsette kampen til alle har hatt en sjanse til å gjette .
Gjøre figuren

Hvis du har yngre studenter , prøv dette minnet spillet . Begynn med å tegne flere forskjellige geometriske figurer på hver sin lapp . Enkle former, som sirkler , samt hardere former, som trapeser , fungerer bra . For å starte, gi studentene noen papirark hver. Hold opp en av de former for omtrent fem sekunder deretter raskt legge det ned. Spillerne må trekke den samme formen fra minnet i løpet av fem sekunder . Kartlegge hver av figurene . Alle som tegner et feil form får et poeng trukket fra. Etter at du har gått gjennom alle formene , den personen med flest poeng vinner spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)