Opprett spillet ved å male et stykke papp , ca 18 inches med 18 inches , for å ligne terrenget dekket av Lewis og Clark fra Rocky Mountains til Stillehavskysten. Legg en sti av firkanter eller prikker for å indikere banen spillerne må følge . Legg landskapselementer , som for eksempel ørken og fjell samt kulturelle seg , for eksempel en amerikansk landsby , til styret.
2
Lag trivia kort, flere for hver prikk eller plassen på brettet , om den historiske reisen . Lag bonuskort i tillegg til å tilsvare spesielle steder på brettet , for eksempel indiansk landsby eller en ørken.
3
Spre brettet ut på et bord eller på midten av baksetet av en bil hvis du spiller mens du reiser . Spille spillet på en langtur eller en tur ut vest kan hjelpe spillerne setter pris på historien av sine omgivelser .
4
Plasser hver brikke ved starten av rettssaken , som skal være i nærheten fjellkjeden . Spillebrikker kan være alt fra små figurer til leire støpt stykker.
5
Rull terningene for å se hvem som spiller først . Spilleren med høyest antall starter.
6
Trill terningene og fremdrifts mellomrom i sammenheng med hva nummer kastes . For eksempel, hvis du ruller en fem du beveger deg fremover fem mellomrom .
7
Flytt brikken til riktig sted og svarer på et trivia spørsmål . Hvis spørsmålet er riktig svart du ruller igjen, flytter brikken din og vente på din neste tur til det spørsmålet . Hvis du svarer feil du mister rullen.
8
Landing på en bonus stedet betyr at du må besvare et bonus spørsmål å passere. For eksempel landing i amerikansk landsby betyr at du må besvare et bonus spørsmål . Hvis spørsmålet er riktig svart , kan du rulle igjen , besvare et annet spørsmål umiddelbart og rulle en gang hvis du svarer riktig på nytt. Hvis du svarer på første spørsmål feil på første forsøk du må tilbringe den neste sving i landsbyen og vente på din neste tur til å svare på et annet spørsmål . Når første spørsmålet er besvart feil du mister bonus roll og spørsmål .
9
Progress rundt spillebrettet før noen når havet. Den første til å nå havet vinner.