Hver tallet står på toppen av en svart base . På toppen, er forsiden av basen et tall. Dette representerer det antall ganger figuren kan bevege per omdreining. Flytter bestemmes av en tikkende lyd gjort som du ruller figuren. For eksempel, hvis en figur har et trekk verdi av fem, kan han gå videre til du hører fem flått .
Angrep
Hver figur kan utføre en fysisk angrep på sin motstander. Dette angrepet er utført forskjellig avhengig av din figur. Hvis din figur er Wolverine fra "X -Men ", hans angrep innebærer å trekke tilbake og slippe armen for en klo sveip . Hvis du bruker en Clonetrooper fra "Star Wars" og deretter hans angrep aktiveres ved å trykke på en knapp på sin pistol til å skyte en energi blast .
Spesielle krefter
spesielle krefter aktiveres når to vilkår er oppfylt . Den første betingelse er at den fargede vindus på bunnen av basen blir hvit . Vinduet endrer farge etter hver bevegelse slik at dette skjer tilfeldig og du vil ikke vite hvilken farge du til tallet har blitt beseiret. Det andre vilkåret er at tallet har blitt slått over av et angrep . Når veltet , figuren vil avsløre sin spesielle kraft, som trer i kraft hvis vinduet er hvit . Disse kreftene kan gjenopplive en fallen alliert eller ødelegge motstanderens figur.
Effekter
Noen Attacktix tall har en effekt evne som aktiveres i starten av kampen . Dette kan legge ekstra trekk eller angrep under din tur. Effect evner er nevnt i figuren emballasje og bør holdes i tilfelle en motstander spørsmål effekten.
Starte spillet
For å starte spillet , hver av de to spillerne plasserer en rekke av tre tall rett foran dem og tre meter fra hverandre fra motstanderens tall. Tallene hver har en poengverdi på forsiden av basen som må kombinere med de andre figurene til lik 100 eller et annet nummer avgjøres av spillerne. Du kan ha flere tall utenfor feltet som kommer på når en annen har blitt beseiret så lenge den totale troppen punkt verdi forblir innenfor grensen .
Flip en mynt til å plukke hvem som går først . Den første spilleren skyver noen eller alle av hans figurer i alle retninger på slagmarken opp til antall trekk som bevilges tallene. Han kan da velge å angripe eller la den andre spilleren til å ta sin tørn .
Angrep og Victory
Hvis du velger å angripe på din tur , du kan velge hvilken som helst to av hans tall for kamp. Rotere figuren til å sikte og deretter bruke figuren angrep på motstanderens figur. Hvis det forsvarende tallet er slått ned kan det aktivere en spesiell kraft og deretter fjernes fra feltet . Tilbakestille tall ammunisjon i begynnelsen av neste sving. Spillet fortsetter til en spiller har mistet alle sine tall i kamp.