Regler for å spille Dice

Terningspill bringe både ungdom og voksne sammen i en avslappet , morsomt miljø . Terning spill krever lite utstyr , vanligvis bare et visst antall terninger , papir og blyant . Dette gir fleksibilitet til der spill kan spilles . De kan spilles innendørs eller utendørs, et sted hvor en flat overflate kan brukes til å kaste terningene . Ulike terningspill har spesifikke regler for å vinne spillet . Bunco

Spillerne bruker tre terninger når du spiller Bunco . For et parti med 12 personer , ville du ha tre bord med , 4 personer på hvert bord . En tabell bør ha en bjelle , og ble den høyt bord . For første runde og hver påfølgende runde , du partner med personen over fra deg . Spillere delta i seks runder for hvert spill . Den høye Bordet starter hver kamp og slutter hver runde med ringing av gongongen. Protokollføreren for hver tabell ruller først.

Spillerne tjener poeng ved å rulle alle tre terningene . Spillerne får ett poeng for hvert mål nummer rullet for den runden . For rundt ett , tjener nummer 1 dør et poeng . For hver etterfølgende runde antall runde og målet die nummer samsvarer . Spillere får fem poeng for rullende tre like av noe annet enn målet nummer nummer . Mange spillere kaller dette en Baby Bunco . En Bunco oppstår når du ruller tre like til side for mål nummer for den runden . Du får 21 poeng for en Bunco , men du må ringe den ut for å få poeng. Spilleren fortsetter å kaste så lenge han eller hun får minst ett poeng per rull.

Når spilleren scorer null poeng på et kast , terningen gå videre til neste person. Spillet fortsetter til en av teamene på høyt bord fyller 21 poeng . Teamet deretter ringer på og spille stopper. Lagene med de høyeste poengsummene flytte opp ett bord . Det tapende laget fra den høye bordet flytter til det lave bordet . Etter seks runder den personen med flest seire i løpet av de rundene vinner den generelle spillet . Premiene kan også bli tildelt for de fleste Buncos og Baby Buncos .
Farkle

Farkle krever seks terninger , papir og blyant for scoring, og et bord. For å starte spillet , ruller hver spiller en terning . Den høyeste poengsum går først . Den første spilleren deretter ruller alle seks terninger . Den endelige vinneren av spillet viser høyest totalt over 10.000 poeng i den siste runden . Poeng tildeles ved å rulle 1s , 5s , tre - av-en- slag, eller straight ( 1-2-3-4-5-6 ) i ett kast .

Hver en rullet teller 100 poeng , og hver 5 teller 50 poeng . Tre like på tallene 2-6 teller 100 poeng ganger antallet rullet . For eksempel tre 2s teller 200 poeng . Tre som teller 1.000 poeng . En straight teller også for 1000 poeng . Etter å ha rullet alle seks terninger , kan spilleren skyver til side noen scorings terningene han velger . Han ruller deretter de resterende terningene . Hvis han ender opp med å rulle alle seks terninger og score poeng , får han til å rulle alle seks terningene igjen og fortsette å legge hans totalt. Hvis helst mens du ruller han ikke scorer , mister han alle poeng for den runden .

Å score for første gang , må hver spiller utgjøre minimum 500 poeng . Etter å ha fått minst 500 poeng, kan spilleren på påfølgende runder velger å stoppe på noe punkt i hennes roll å legge henne totalt , eller sjanse å få flere poeng . Igjen, hvis hun ikke scorer på hvert kast , mister hun alle punkter for den runden . Etter en spiller når minst 10.000 poeng og velger å slutte , får hver spiller en runde til med ruller for å prøve å toppe poengsum . Etter at alle ruller , personen med den høyeste totale vinner.
Blisters

Blemmer kan spilles med to eller flere spillere . Turgåere under en ekspedisjon oppfant spillet , så målet score for å vinne vanligvis tilsvarer lengden på en tursti . Mange spill til 2145 , den mil langs Appalachian Trail. Spillere rulle seks terninger i spillet , tre par i fargen. Hver spiller tar snur rulle terningen , forsøker å matche tallene .

terningen matche kalles scoring terninger. Når sammenkoblingen terninger, enten to sammen, to par sammen eller fire like , kan spilleren velge å kaste de gjenværende terningene eller slutten som slår , og legger poeng til spillet hans totalt. Når rulle de resterende terningene , spilleren enten scorer flere poeng eller får blemmer. Blemmer betyr at han ruller terningene som ikke paret, og han mister alle poeng for den runden . Hvis spilleren ruller ujevne par ( tre eller fem av et slag eller et fullt hus ) han må kaste de gjenværende terningene.

Hvis tallene og fargene passer , får spillerne 10 ganger så mange på en av terningene . For eksempel vil rullende to -ere av samme farge nettet 50 punkter . Rolling to femmere i forskjellige farger vil netto 5 + 5 poeng, eller 10 poeng totalt. Hvis en spiller kaster alle seks terninger og score , må han fortsette å rulle ved å rulle alle seks terningene på nytt . Som Farkle , når en spiller når den avtalte totale poeng for spillet, får hver spiller en mer tur til å prøve å slå den personens poengsum .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)