Puslespill og Strategi Spill

Puslespill og strategispill kan virke som en barnslig avledning , men puslespill og strategiske ferdigheter allment praktisert og respektert over hele verden . Sjakk , backgammon , gå og den beryktede Rubiks puslespillet kube er fire eksempler på spill og oppgaver som er respektert over hele verden med voldsomme konkurrenter , samt militære strateger og institusjoner for læring . Med unntak av den ganske moderne Rubiks kube , disse spillene var så respektert og populær 500 år siden som de er i dag . Chess - The Art of Strategic Warfare arkiv ferdigheter på sjakkbrettet kan du tjene en høyskole stipend

Sjakk spilles på en 64 - kvadratisk brett identisk med den som brukes for brikker . . To spillere med identiske hærer av 16 stykker engasjere seg i en strategisk kamp for å fange kongen av fiendens hær . Chess er nytes i nesten alle land i verden av folk unge og gamle fra alle gå av livet . Studier har vist at barn som spiller sjakk har økt suksess i akademikere . Mange skoleprogrammer innlemme sjakk som en etter - skolen program og i klasserommet . Mange høyskoler i hele verden stipend stipender til studenter med gode konkurranse ferdigheter i sjakk . Chess har et rykte som en tilskuersport i mange intellektuelle kretser
Backgammon - . En av menneskehetens grunnleggende tidsfordriv
Prøv lykken på Ancient Egypt ypperstrategispill

. Backgammon har vært et populært spill av strategi og konkurranse om 2000 år . Spilt med runde chips og terninger , er backgammon et spill av både strategi og flaks . Trusler , nerve og intuisjon spiller inn i løpet av et spill av backgammon . Backgammon er populært over hele verden blant eksperter og nybegynnere . I motsetning til andre brettspill , kan backgammon konkurrenter konkurrere med vidt forskjellige ferdighetsnivåer siden element av tilfeldighet er en faktor for begge spillerne . Backgammon har et rykte i mange land som en gambling spill som rivaler poker og kasinospill
Gå - . Zen Art of Placement
Go har en mystisk naturlig kvalitet at datamaskiner ikke kan fange .

mest populært i Asia og Japan , gå er en av de vanskeligste strategispill å mestre. Spilt på et rutenett av 19 av 19 poeng , overgår farten nesten alle andre spill i antall trekk og mulige utfall . På grunn av det store antallet av skuespill og utfall , og dens organiske naturen , gå ikke kan mestres av datamaskiner . I motsetning til sjakk , som kan programmeres til en dyp lek dybde slik at datamaskiner til å dominere menneskelige motstandere , gå har en naturlig kvalitet som er nesten menneskelig . Mens noen moderne dataprogrammer er utviklet for å lære kunsten å gå , kan de ikke rutinemessig beseire mestere av dette gamle spillet
Rubiks kube - . Ikon av 1980-tallet

Opprinnelig designet som en fargerik kunstprosjekt av professor Erno Rubik , ble det snart klart at den nå berømte kuben hadde uendelig spillbarhet som et puslespill. Uansett hvor mye fargene er eggerøre kan det alltid bli returnert til et løst posisjon . Folk konkurrerer i fart Løse turneringer over hele verden til å vise sine ferdigheter på å løse kuben . Den nåværende hastighet løse posten er under syv sekunder . Til denne dag , nyter Rubiks kube enorm popularitet og blir kopiert av mange knock off puslespillbiter. Folk som kan løse kuben raskt nyte ærefrykt og misunnelse av alle som noen gang har blitt slått av den diabolske puslekuben .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)