Spill for barn rundt 5 år

Hvis du skulle befinne deg i ansvaret for en gruppe på fem -åringer , vil du ønsker å ha noen spill på hånden som vil holde dem okkupert og ut av trøbbel . Spill som vil holde dem underholdt bør være lett å lære og kort varighet . Du kan spille mange av disse spillene innendørs , selv om de som krever løping er bedre egnet for en lekeplass . Simon Says
p Dette er en klassisk lytting spill som de fleste fem -åringer allerede vet . Én person er " Simon ". Simon roper en kommando som " Simon sier berøre nesen " og visuelt demonstrerer kommandoen . Resten av gruppen skal imitere Simon og følg kommandoen . Unntaket er når Simon ikke sier " Simon sier" før kommandoen . I så fall bør gruppen ikke følger kommandoen . Alle som tilfeldigvis følger kommandoen er ute av spillet . Spiller til en deltaker er igjen . Denne personen er da den neste " Simon ". Som en variasjon , kan den person som spiller Simon erstatte sitt eget navn , for eksempel " Kara sier . "
Tag Variasjoner

Enhver tag spillet er best hvis det er avholdt på en lekeplass eller et sted hvor barna kan gjemme seg bak gjenstander eller klatre. Ett barn er " det" og må jage de andre barna . Når barn som er "det" hell berører et annet barn , er at barnet nå " det" og fortsetter jage alle de andre. Dette spillet fungerer best når det er fysiske grenser slik at barn ikke går så langt unna at det opphører å være morsomt .

For variasjoner , har mer enn ett barn være "det" på en gang , og oppmuntre dem til å arbeide sammen . Du kan også spille en siste - mann stående versjon der barn som er merket er ute av spillet . I en annen versjon , barn som er " det " bo " det " selv når de tagge noen . Snart fleste av barna er "det" og jage etter et synkende antall før alle er merket . Endelig er det mange varianter av " fryse tag . " Hvis du er merket , i stedet for å bli " det , " du er frosset på plass . Andre deltakere kan " frigi " du enten ved å merke deg eller gjør et dumt stunt som krype under bena eller slapping hånden .
Duck , Duck , Goose

i dette spillet , alle deltakerne sitter i en sirkel . Ett barn , det tapper , går rundt på utsiden av sirkelen . Han kraner hvert barn på hodet som han beveger seg og sier " duck" med hvert trykk . Han gjør dette før han bestemmer seg for å si " gås " i stedet for " and". Barnet som ble tappet som en gås reiser seg og jager den tapper . Den tapper løper rundt sirkelen én gang før han når stedet hvor gåsa satt og setter seg ned i dette området . Hvis gåsa kan tagge tapper før han kan sette seg ned , har det tapper å sitte i midten av sirkelen , og er ute av spillet . Om han var i stand til å lage en kode eller ikke , blir gåsa nå den nye tapper og gjentar spillet . Når noen er kodet, erstatter han barnet i midten av sirkelen , og barnet i midten tar ledig sete .
Red Light , Green Light

i dette kjører spillet , deltakerne stille opp på rad , fortrinnsvis på en synlig linje som en grense på et treningsstudio gulvet . Enten tilsyn voksen eller ett barn står innenfor roping avstand på raden på en annen linje , vender de andre barna . Denne personen er " lyskrysset . " Når hun roper " grønt lys ", hun vender bort fra de andre, og resten av deltakerne kan gå videre . Når hun sier " rødt lys ", hun snur seg mot dem igjen, og alle deltakerne må fryse . Hvis lyskrysset ser at noen ikke klarte å fryse , har det barnet for å gå tilbake til startstreken og begynne på nytt . Det første barnet å nå linjen som lyskrysset står vinner spillet og blir den nye lyskrysset for neste runde . For variasjoner , må barna hoppe , hoppe eller flytte på annen måte i tillegg til å kjøre .
Easy Brettspill

Fem -åringer gjøre det bra med brettspill som har kort varighet og involvere enten spinnere eller tegnekort. I " Chutes og stiger , " spillere bruker en spinner for å bestemme hvor mange plasser å flytte på den rutete spillebrettet . Ved sin del strekker seg en stige på brettet , kan de bevege seg opp et visst antall rekker , men når den når en sjakt, må de " gli " ned et par rader. Den første personen som nådde toppen av brettet vinner . " Candy Land" er like i at vinneren er den første personen til å flytte henne brikke til toppen av brettet . I dette spillet , spillerne trekke kort med farger på dem og gå til nærmeste matchende farge . Med spesielle kort kan de flytte til en av flere spesielle områder som er plassert over hele linja . Begge spillene krever to til fire spillere .
Go Fish

Du kan bruke en vanlig kortstokk for dette spillet eller bruke et sett laget spesielt for det . Dette spillet fungerer med to til fire spillere . Deal hver spiller syv kort og sette de resterende kort med forsiden ned i midten . Hensikten er å matche alle sett med tall og ansikt kortene . Når du har et komplett sett , kan du fjerne det fra hånden og starte en haug av settene . Den personen med flest sett på slutten av spillet vinner . Hvis du vil starte , spør en spiller en annen spiller av hans valg om hun har noe av et bestemt sett . For eksempel kan han si , " Sally , har du noen konger ? " Hvis Sally hatt noen konger , ville hun overlevere dem og spilleren kunne be henne om et annet kort eller spilleren kan be en annen spiller for et bestemt sett . Hvis han spurte noen for et sett , og at personen ikke har det , ville personen si " Go Fish ", og han ville ha til å trekke et kort fra midten . Hans tur ville være over og lek ville flytte til venstre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)