Salgsfremmende verktøy som brukes for spillkonsoller

Markedsføring strategier for spillkonsoller ofte faller inn i to leire: appellerer direkte til nye kunder med overbevisende annonsekampanjer og målretting en kjerne base av eksisterende kunder i håp om at de vil overbevise andre til å kjøpe . Word of Mouth

Ifølge Søker Alpha , et nettsted som tilbyr aksjemarkedet og økonomisk rådgivning , er viral jungeltelegrafen er den beste måten å sikre salgsvekst . Nettsamfunn, som Facebook og Twitter , gi en rask , effektiv måte å spre informasjon om spillkonsoller . Men hvordan ord-av -munnen spredning av informasjon er oppnådd , kan det innebære en av to teknikker : . Faddism eller evangelisering
Faddism

En faddist tilnærmingen forutsetter at bedriftens kunder kjøpe sine produkter fordi ett eller flere av sine påvirkere har noe som er " kult ", noe unikt og ønskelig . Kundene kjøper produktet for denne grunn alene , og når produktet er ikke lenger kult , de beveger seg videre til neste kule ting . Selv om det kan sikre engangssalg, er denne tilnærmingen svak som det ikke sikre en lojal kundebase . Med hensyn til spillkonsoller , å lykkes i denne tilnærmingen krever en konstant strøm av nye, " kule " spill , tilbehør og ekstrautstyr , f.eks innføre en bevegelsesfølsomme kontrolleren eller en pistol prop for bruk i første person shooter spill .
Evangelisering

Den ideelle situasjonen er å rekruttere kunder som evangelisere om produktet og overbevise andre om det er verdt deres lojalitet . Dette slår ikke-kunder til nye kunder og nye kunder inn i fremtidige evangelister . Dette er hvordan viral jungeltelegrafen kan sikre en lojal kundebase langt inn i fremtiden . Med hensyn til spillkonsoller , å være vellykket her det meste er avhengig av å holde brukerne hektet på det opprinnelige prosjektet til et punkt der de ikke kan hjelpe, men å fortelle andre om hvor flott det er . Sonys PS3 kan være et utmerket eksempel på denne strategien . Det har posisjonert konsollen som sentral underholdningsenhet i hjemmene til sine brukere , demonstrert av sin pågående kampanje (per mars 2011) med kodelinje , " Det gjør bare alt . "


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)