Viktorianske Barn spill

løpet av det 19. århundre viktoriansk tid , begynte voksne til å gjenkjenne en avgrensning mellom barndom og voksen alder . Noe av grunnen til dette var at reformatorene begynte å heftig protestere de farlige arbeidsforhold barn står overfor i fabrikker . Dette utløste bevegelser for å beskytte dem . Som Patricia Rooke og RL Schnell stat i sin bok , " Kaste Asylum : Fra Child Rescue til velferdsstaten i engelsk - Canada , " det ble viktig at barn opplever barndommen . Games var en viktig del av denne kulturelle utviklingen . Blindman sin Wand
Blindman sin Wand var et spill hvor bind for øynene barn måtte gjette hvem som holdt den andre enden av staven .

Blindman tryllestav involverte en gruppe barne . Ett barn ble bind for øynene og deretter holdt ut en pinne som kalles en tryllestav . De andre spillerne byttet på å holde den motsatte enden . Barnet som hadde bind for øynene spurte et visst antall spørsmål , ( det var vanligvis tre ) , og deretter forsøkte å gjette hvem den andre personen var basert på lyden av stemmen sin . Når viktorianske barn spilt dette spillet , fikk de lov til å svare på spørsmål med dyrelyder for å gjøre spillet vanskeligere .
Jackstraws
Jackstraws var viktoriatiden versjon av dagens kamp av pick - opp - pinner .

Jackstraws var et spill viktorianske barn spilte lik dagens moderne pick-up - pinner . Det ble ansett som en populær privaten spillet siden det er der spill ble ofte spilt . Barn ville sitte rundt et bord og slippe tre pinner eller splinter i en haug i midten . Målet var å fjerne et stykke tre uten å forstyrre noen av de andre pinner . En alternativ måte å spille spillet var å rulle terningen . Uansett antall kom opp ble antall pinner barnet måtte hell fjerne .
Navn spill
Når du spiller Navn spill , ungdommer sendt rundt en kurv med navn av kjente mennesker hvis identitet de andre hadde å gjette .

Navn spill ble spilt av ungdommer . Hver spiller skrev ned alt fra fem til 10 kjente folks navn på papirbiter . Papirene ble deretter satt i en kurv og gjestene satt i en sirkel . Ett barn trukket ut et navn og ga barnet sitter til sitt rette tre gjetninger om den karakteren de hadde valgt . Deres venn måtte gjette identiteten . Når de gjorde det, ble kurven gått rundt til den neste spilleren . Hvis man gjettet feil , de måtte sitte ute til neste kamp begynte .
Ball of Wool
En alternativ versjon av Ball of Wool var da barna måtte holde en fjær flytende ved å blåse på den.

ball of Wool startet ved å rulle ull til en ball og plassere den i midten av bordet . Barn satt rundt bordet og prøvde å blåse i ull av bordet . Hvis ullen ble blåst inn i et barns fang , mistet det barnet spillet . Et spill som ligner dette ble kalt Blowing Feather . Vanligvis spilles utenfor , ville en fjær bli kastet i luften , og barn ville rase rundt , blåser på det å holde det i luften. Hvis fjær landet på en spiller , de måtte sitte ute resten av spillet . Det siste barnet stående var vinneren .
Tenker på noe
Tenker på Noe var en gjettelek Victoria era barn spilte .

Barn ville mentalt plukke et objekt eller plassering som de andre barna ville vite om i tenker på noe . Eksempler var havet eller et slott . De ville da slippe hint om hva de tenkte om . For eksempel, hvis de tenkte om Westminster slott , kan de si at det de tenkte på noe som kom med et tårn . De andre barna ville spørre Ja og Nei-spørsmål . Den som gjettet riktig var den neste til å ta ledelsen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)