Step-by -Step Rubix Cube Algoritmer

Hemmeligheten til å løse en Rubiks kube puslespill ligger i en rekke mønstre og algoritmer for å sette hver rute på sin rette plass . Det er ingen virkelig algoritme mønster for å løse det første laget. Når du får ett helt lag stilte opp med de riktige farge firkanter , kan du begynne å følge disse algoritmene . De eksakte algoritmer du trenger vil avhenge av hvor de andre rutene er plassert på time.Things du trenger
Rubix kube på
Vis flere instruksjoner
Middle Layer
en

Hold kuben slik den ferdig laget er på bunnen og en side med to matchende midterste rutene er foran deg . Det skal se ut som en opp - ned T.
to

Snu side rett foran deg en omdreining med klokken .
3

Snu det øverste laget en sving til venstre og deretter på siden til høyre en sving oppover .
4

Omvendt forrige trinn , snu det øverste laget en sving til høyre og deretter høyre lag én omdreining nedover.

5

Drei topp side en sving til høyre igjen og deretter slå forsiden mot klokken . Reversere denne prosedyren , vri på oversiden en sving til venstre og deretter snu forsiden urviseren .
Endelige laget
6

Finn to hjørner på det øverste laget som dele en farge som ikke er topplaget farge - at fargen skal være på det øverste laget sentrum torget. Snu det øverste laget slik at disse hjørnene er på riktig side , og ha den siden ansiktet du
7

Bruk denne algoritmen hvis side rutene på disse hjørnene er ikke på deres riktige sider : . Venstre side opp , oversiden høyre, venstre side ned , forsiden med klokken , oversiden igjen , forsiden mot klokken , venstre side opp og øvre side venstre , venstre side ned , topp side to svinger igjen .
8

Gjenta forrige algoritme for baksiden , og slå kuben slik at oversiden er nå på forsiden .
9

Match hjørne firkanter det nye frontlagetsmed sentrum torget én etter én med denne algoritmen : høyre side opp , oversiden venstre , høyre side ned , oversiden til venstre, høyre side opp , venstre oversiden to ganger , høyre side ned , topp side venstre to ganger
10

Snu kuben . tilbake så ufullstendig laget er på topp
11

Følg dette hvis bare ett fullt kanten er riktig: . senter side opp og øvre side høyre, midtsiden ned og øvre side høyre to ganger , midtsiden opp , oversiden høyre, midtsiden ned . Hvis du har en H - form på toppen i stedet , følg denne algoritmen , men snu oversiden igjen hver gang
12

Orient kantene ved hjelp av denne algoritmen hvis du har en sidelengs H på toppen : . Rett ned , midterste laget venstre, høyre opp to ganger , midten høyre to ganger , helt ned , øverst til venstre to ganger , rett opp , midten til høyre to ganger , helt ned to ganger , midten til høyre , rett opp , øverst til venstre to ganger .
13

Orient kantene med denne algoritmen hvis du har en trekantet form på toppen : Front klokken , midterste laget venstre, høyre opp to ganger , midten høyre to ganger , helt ned , øverst til venstre to ganger , rett opp , midten til høyre to ganger , helt ned to ganger , middel høyre, rett opp , øverst til venstre to ganger , rett ned, frem mot klokken .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)