Metode for Magiske Squares

En magisk kvadrat er en firkantet rutenett av positive heltall ( hele tall større enn null ) , der hver rad , hver kolonne og hver av de to hoved diagonaler summer til samme nummer . Vanligvis tallene i cellene er påfølgende heltall som starter med en , men dette er ikke strengt nødvendig . Fremgangsmåten for å konstruere en magisk kvadrat er avhengig av antall rader og kolonner . Det er en fremgangsmåte for odde antall ruter (3 , 5, 7 ...), en for like tall som ikke er multipler av fire og en for like tall som er multipler av fire . De sistnevnte to typer kalles enkeltvis jevn og dobbelt selv . Instruksjoner
Magiske kvadrater av Odd Bestill
en

Skriv tallet 1 i toppen midt cellen .
To

forsøk på å bevege seg til høyre og oppover . Hvis du er i den øverste raden , flytte til bunnen ; hvis du er på rett , flytte lengst kolonnen til venstre for å . Skriv nummer to ( de to vil være i nederste rad , en celle til høyre for midten). . Hvis cellen til høyre er allerede full , går én rad ned fra denne cellen .
3

Gjenta trinn 2 til plassen er full .
magiske kvadrater Dobbelt Even Bestill
4

Skriv tallet 1 i øvre venstre , og deretter fortsette å nummerere rutene fra venstre til høyre og fra topp til bunn , slik at to er til høyre for en .
5

Tegn linjer fra cellen øverst til venstre til nederst til høyre cellen , øverst til høyre cellen til venstre celle , øverst i midten cellen til midten cellen til venstre , midt celle på venstre til midten celle på bunnen , midt cellen nederst til midten celle til høyre og midten celle til høyre til midten cellen på toppen. De to første linjer danner en X -og de ​​fire siste danner en rombe. I et kvadrat av orden 4 , kan bare X trekkes.
6

motsatt rekkefølge av tallene langs hver linje . For eksempel , på et torg i orden 4 , diagonalen fra øvre venstre til nederst til høyre går gjennom tallene 1 , 6 , 11 og 16 . Slå en med 16 og 6 med 11 , deretter gjøre det samme for den andre diagonalen .
magiske kvadrater Enkeltvis Even Bestill
7

Del torget i 4x4 ruter . Det vil være et ulikt antall 4x4 ruter .
8

Antall 4x4 firkanter som om de var en merkelig rekkefølge magisk kvadrat . Sett disse tallene med blyant .
9

Del antall rader i den magiske plassen ved 4 og runde ned . Kall dette m . For eksempel , hvis det er seks rader deretter 6/4 = 1,5 rundet ned = 1 .
10

Label 4x4 firkanter i toppen m 1 rader med L , neste rad med U og bunnen m 1 p med X. Slå midten U med L over den.
11

Starter med 4x4 kvadrat merket en i trinn 2 , fyll i påfølgende heltall i mønsteret av brevet ( L, U -eller X) som er forbundet med den 4x4 kvadrat. Den 4x4 firkantet merket 1 vil ha 1, 2, 3 og 4; 4x4 kvadrat merket to vil ha fem , seks , syv og åtte . Hvis 4x4 kvadrat har en L , sette tallene starter i øverste høyre , deretter nedre venstre , deretter nedre høyre , deretter øverst til venstre. Hvis 4x4 kvadrat har en U , og deretter starte øverst til venstre , deretter nedre venstre , deretter nedre høyre , deretter øverst til høyre. Til slutt , hvis 4x4 kvadrat har en X , start øverst til venstre , deretter nedre høyre , deretter nedre venstre deretter øverst til høyre. Gjør dette for hver 4x4 kvadrat i orden .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)