Hvordan lage din egen formet Maze spill

En labyrint er en type puslespill som kan ta på seg mange størrelser og former. Det kan teste vår oppfinnsomhet og glede oss med kreativ eksperimentering . En labyrint må start -og sluttpunkt . I tillegg bør det gi nok av en utfordring å gi den tiltenkte målgruppen en følelse av prestasjon . Det finnes et mylder av måter å gjøre din egen labyrint spillet , inkludert utforming av dataprogrammer , tegne dem på papir eller lage 3 - D strukturelle seg. Du kan tegne papir labyrinter på modulsystemer som benytter enten tilføyelser eller subtractions å utvikle de endelige labyrint game.Things du trenger
Grid papir
Ruler
Eraser
Farget markør
Vis flere instruksjoner
en

Tegn utvendig disposisjon for den tiltenkte labyrint på et ark med gittermillimeterpapir, ved hjelp av en linjal . Velg en enkel geometrisk form som et kvadrat eller rektangel som vil skissere labyrinten omkretsen . Gjør grensen ved hjelp av et odde antall ruter langs hver kant .
To

Pencil i en X i hver av de ytterste grid rutene som avgrense omkretsen av labyrinten . Bruk lette blyantstreker at du kan slette senere eller skjule med en farget markør .
3

Utvikle rutenett mønster for resten av grenser området . Begynn med en tom firkant på toppen lengst til venstre rad. Marker neste firkant med en prikk i midten . Alternative tomme og stiplede firkanter langs hele lengden av rekken . Alternativ dot - og X - mønstrede rutene for å fullføre den neste raden , igjen , starter på den lengst til venstre torget. Alternative disse to mønstre for å fylle ut de resterende radene i rutenettet grensen .
4

Velg ett X firkant fra blant omkretsen rutene for å representere det punktet av labyrinten oppføring, og en annen X firkant på en annen side av gitteret for å representere utgangen. Bruk bare X-er som er på kanten av en linje . Slett de kryssene fra rutene på disse to stillingene .
5

Lag en buktende sti gjennom labyrinten ved å slette bare firkanter med prikker , med start ved inngangspunkt . Gi rikelig med svingene på veien , og ikke la banen for å krysse seg selv . Avslutt veien ved avkjørselen punktet.
6

Legg blindveier ved å notere hvor tomme firkanter eksisterer solitarily og av hovedbanen. Finn tomme firkanter og slette prikker og kryssene som fører fra dem til hovedbanen. Gjenta prosessen for så mange frittståendetomme ruter som mulig .
7

Trace over gjenværende intern X og dot firkanter ved hjelp av en markør for å danne veggene i labyrinten .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)