Rube Goldberg Spillet instruksjoner

Rube Goldberg (1883-1970) , det 20. århundre tegneserieskaper , ingeniør og oppfinner , etterlot seg en arv som blander teknisk briljans med humor . Han er mest kjent for å lage karikaturtegninger latterlig komplekse maskiner som utfører enkle oppgaver , inkludert den svært populære design som ble en del av det populære spillet " Mousetrap ". Utover " Mousetrap " Goldberg sin design har inspirert andre spill og konkurranser , hver med en underholdende og engasjerende sett med instruksjoner . Instruksjoner
en

Start med klassikerne . For å vekke interesse enda mer i " Mousetrap " spillet , bør du vurdere spillets premiss: Hver spiller har en mus stykke som han beveger seg i henhold til et terningkast . Hvis du lander på en " build plass , " legge et stykke av musefelle til styret . Når fellen er fullført og du lander på en " turn krank " plass mens en rival spilleren er på " felle plass , " du kan slå sveiv og fange spilleren. Den siste gjenværende spilleren vinner .
To

Fortsett med digitale spill. I 2011 Google , Inc. sluppet en Rube Goldberg - inspirert spill kalt Nexus Contraptions ( youtube.com /user /nexuscontraptions ) . Denne enkle og morsomme spill krever at du får en ball - som er droppet fra overhead - inn i en trakt plassert nedenfor. For å gjøre dette , objekter sted å sprette ballen strategisk forbi hindringer .
3

deltar i en konkurranse . Hvert år arrangørene ved Purdue University organisere en Rube Machine konkurranse . Hver deltager må lage en kreativ og latterlige innretningen som utfører en enkel oppgave , for eksempel " vanne en plante . " Jo mer kompleks og original, jo bedre sjansene dine er for å vinne .
4

Lek med grupper . Et samarbeids måte å spille Goldberg spill er å ha grupper trekke design i Goldberg ånd . Velg et tema , for eksempel " vanne en plante , " " knekke et egg " eller " slå av en vekkerklokke , " og la hver gruppe tegne en kompleks design som inkorporerer vanlige , husholdning materialer . Deretter bygge maskinene . Har alle i gruppen montere og demonstrere sine maskiner i aksjon . Lag en fest ut av det .
5

Envision det store bildet . Embrace ånd Goldberg - inspirert spill, konkurranser og maskiner ved å huske det større mening. Goldberg trakk hans design for å markere turn -of -the - tallet besettelse med bygge maskiner for å forenkle hverdagen . Poenget var at disse maskinene , under dekke av enkelhet , kan faktisk komplisere saker .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)