Hvordan lage en Mystery Board Game

A Mystery Board Game er et spill hvor spillerne konkurrerer om å være den første til å løse en hvem- gjort - det . Vanligvis vil disse spillene innebære å bruke kort og terninger . De har som regel samme type plott linje som kjente mysterium historier som de av Agatha Christie eller om Sherlock Holmes . Spillerne får ledetråder og prøver å finne ut identiteten til en morder eller annen kriminell . Du kan designe din egen mystikk brettspill med litt fantasi og noen kreative ideer for play.Things du trenger
spill bord
Dice
blanke kort
spillebrikker
Show Flere Instruksjoner
en

Kom opp med noen ideer til en kriminalfortelling eller mysterium . Du vil trenge mye av dem - nok til å holde spillerne opptatt gjennom flere spill . Du kan bruke den samme generelle ideen for hvert mysterium , men du vil ønske å variere de spesifikke historien linjer . Du må også gjøre opp noen tegn . Dette kan være den samme hver gang du spiller , eller de kan være forskjellig avhengig av spillet . Du vil også trenge å gjøre opp en spillebrettet . Dette kan rett og slett være et stykke papp som du kartlegge steder og kanskje stier mellom de forskjellige stedene . Tenk på hvert sted som en enkelt innstilling der noe av handlingen foregår . Disse kan være rom i et hus , eller til og med forskjellige bygninger eller utendørs steder
to

Ta noen blanke kort - . Kartotekkort eller biter av papp vil gjøre det bra. Skriv noen instruksjoner på disse kortene . Disse instruksjonene skal være biter av mysteriet og også ting som spillerne må gjøre som de beveger seg rundt på brettet . Du kan bruke terning for å bestemme spillernes bevegelser . Kanskje de har til å velge et kort når de lander på en bestemt plass på brettet . Muligens de har til å samle forskjellige kort for å sette sammen bitene i puslespillet . Et mysterium brettspill kan bruke flere ulike kortstokker , hver med sin egen hensikt . Du kan også bruke kortene til å beskrive tegn involvert i historien . Du dekorere dem med bilder av figurene dine . Lag noen spillebrikker av papir eller biter av metall eller plast . Hvis du er kunstnerisk du kan gjøre dem ser ut som en detektiv i en av dine historier .
3

Prøv å involvere spillerne direkte . Gjøre dem en del av historien . En av dem kan være morderen eller tyv . Et terningkast , eller en sjanse kortet kunne fastslå hvilke av dem er en kriminell mester sinn . Alternativt kan kortene fortelle dem hva de må gjøre for å oppnå sin forbrytelse . En god idé ville være for spillere å holde på ledetråder som er ukjente for andre spillere . Muligens spillerne kunne gjøre avtaler med hverandre for å finne ut informasjon eller få disse kortene . For å gjøre spillet mer komplisert , krever spillerne å bruke og kjøpe våpen og forkledninger . Tenk om de må bruke penger i mysteriet brettspill - lekepenger selvfølgelig - . Eller trenger å samle poeng til å utføre visse aktiviteter eller avdekke ledetråder
4

Hold deg til et generelt tema . Hvis innstillingen er en gammel engelsk herregård lage dine historier passe på at innstillingen . Hold deg til en enkelt tidsperiode . Ikke gjør dine mysterier for forvirrende for følge. Kløkt er bra, men historier som er altfor convoluted vil bare slå folk . Du vil at folk skal ha det gøy , ikke skyve spillet til side . En god mysterium brettspill bør være som en god mysterium roman . Du bør være i stand til å løse mysteriet om du bare bruker tankene dine og ta hensyn til de ledetråder . Løsningen kan ikke - bør ikke - være opplagt, men den skal følge naturlig fra ledetråder og beveger seg i spillet

.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)