Hvordan lage Kart Games

Kart spill er oftest brukt til å lære og teste spillernes kunnskaper om geografi . Du kan fokusere på hva størrelse eller type kart du vil hvis du lage ditt eget kart spillet . Hvis du ønsker å lage en flott animert video kartet spillet ( som de i Resources nedenfor ) , bør du nok begynne med et brettspill . Prosessen starter med en relativt enkel liste over materialer til gather.Things du trenger
Atlas eller mapTracing paperPencil eller penIndex kort
Vis MoreInstructions
en

Plukk et kart som du ønsker å bruke . De fleste kart spillene fokuserer bare på stater , provinser eller land . Du kan velge hvilken som helst detaljnivå , inkludert solsystemet , kontinenter , land , delstater , fylker , byer , bydeler eller til og med gatene . For vårt eksempel bruker vi et kart over solsystemet . For spillet ditt , kan det være lurt å ta et atlas og spore konturene av de geografiske enhetene du har valgt. Hvis du kopierer fra kart sider med forskjellige skalaer , kan du kopiere dem i sine forskjellige størrelser og bruke kopimaskiner eller bilde - redigering programvare for å få dem til samme skala .
To

Bestem hva slags informasjon spillerne må spille . De fleste kart spill gir deg navnet på et sted , og deretter be deg om å finne den på et kart over skisserer bare . I vårt eksempel , er vi ber om substansielle kunnskap i tillegg til relativ posisjon , så i tillegg til å kjenne navnene og plasseringen av alle planetene , vil spillerne trenger å vite hvilke måner gå med hvilken planet , og plasseringen av dvergplaneter og asteroide belter. I spillet kan du teste spillernes kunnskap om statlige eller nasjonale hovedsteder , elver , innsjøer , fjellkjeder eller andre geografiske funksjonen .
3

Velg en mekaniker for tilfeldig generere utfordringer . Det enkleste er å generere kort som kan stokkes , med spørsmål på den ene siden og løsningene på den andre , som du vil se i vårt eksempel . Du kan velge å legge alle dine utfordringer i sidene i en bok , som kan vippes åpen tilfeldig. Du kan velge å kjede dine svar ; for eksempel hvis noen finner Texas riktig, kan han nødt til å rulle en terning , og hvis den kommer opp med en E for øst , må spilleren også nevne Louisiana , Arkansas og Oklahoma ( alle statene øst for Texas ) .

4

Design din prototype . Du kan starte ut med en papirversjon og flytte opp til mer holdbare eller mer intensive formater senere etter behov . Pass på at kartet ditt er stort nok slik at den minste omrisset er identifiserbare. På kartet vårt , Ceres ( en dvergplanet mellom Mars og Jupiter ) er det minste elementet , slik at alle andre skisserer trenger å være større når vi velger en størrelse for Ceres . I spillet ditt , kan Rhode Island være den minste staten , Prince Edward Island kan være den minste provins , eller Gambia kan være det minste landet . Pass på at kortene dine er store nok til å passe den største disposisjon på kartet. I vårt utvalg spillet , hvis vi skulle inkludere konturene eller bilder på ryggen i stedet for mer informasjon , ville vi ønske å sørge for å størrelse dem slik at Jupiter ( den største planeten ) passer bredden på våre kort.

5

teste spillet . Hvis du bruker spillet som et pedagogisk verktøy , prøv det ut med vennene dine før du gir den til elevene . Hvis du bruker det bare for underholdning , undervise en gruppe av venner til å spille det første . Så prøv det ut på en annen gruppe av venner eller bekjente , men la dem lære å spille det bare fra skriftlige instrukser . Deretter observere . Du kan oppleve at lengden på spillet , antall kort , regler eller noen andre aspekter av spillet må justeres . En hyppig problem med pedagogiske spill er kjedsomhet , så prøv å holde andre spillere som opptatt når det ikke er deres tur - . Muligens ved å tillate andre å svare hvis den opprinnelige spilleren får spørsmålet galt

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)