Wahoo Board Spillregler

Wahoo er et brettspill med flere versjoner som daterer seg tilbake til den amerikanske Southwest i første del av det 20. århundre . Spillet er basert på bevegelse av klinkekuler rundt et spillebrett med to til fire spillere . Vinneren er den første spilleren til å flytte alle sine klinkekuler inn i hjemmet hans plass . Sette opp spill

Begynn spillet ved at hver spiller ta fire klinkekuler av en farge og sette dem inn i Tribal Grounds området av samme farge . Dette er hver spillers startplass. Bytt på å rulle terningen ; den høyeste rullende spiller flytter først . Spillet fortsetter til venstre for den første spiller. Du må flytte den siste marmor eller klinkekuler inn i hjemmet plass ved en eksakt rull med terningen for å vinne .
Starte spillet

På din tur , rull terningen . I den versjonen av spillet som er beskrevet i referanse 1 , ville du flytter din marmor fra Tribal Grounds og på startposisjon hvis du kaster en eller en sekser. Hvis du ikke rulle noen av disse tallene , ville det være det neste spillers tur . Hvis du gjør en ener eller seks , ta en marmor og sette den på startposisjonen og deretter rulle igjen . Følg pilene rundt spillbrettet , flytte en plass for hver prikk på terningen . Hvis du på noe tidspunkt igjen rulle en en eller en sekser, enten fortsette med marmor på brettet eller velg en annen marmor å plassere på startposisjonen og rulle igjen .
Møte andre Marbles

i løpet av spillet , vil du møte dine egne kuler og de ​​av dine motstandere . Når du flytter dine klinkekuler , kan du ikke passere en av dine egne kuler på brettet eller lande på samme plass som en av dine klinkekuler . I stedet bruker du terningen for å flytte marmor som er lengst langs spillebrettet . Hvis du skal flytte marmor og lande på samme plass som marmor av en motstander , returnere motstanderens marmor til Tribal Ground og ta din plass på stedet . Du kan også passere en motstander marmor med ingen effekt på hver brikke .
Short Cuts

Dersom det på slutten av din tur , har du en marmor på rosa piler plassert rundt på spillebrettet , kan du bruke en snarvei . Under neste sving , rulle terningen og flytte klokken rundt pilene , forlater snarvei når du er en pil bak hjemme plass . Hvis du lande en plass foran en rosa pil du kan velge å plassere din marmor på midten plass i styret . Hvis du ruller en på terningen , kan du transportere som marmor til den rosa pilen rett før hjemplass.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)