Pirateology Regler

eventyrlig lovløse av det åpne hav har vært en del av populærkulturen i mange år , men har fått et løft de siste årene i det minste delvis på grunn av storfilmen franchise, " Pirates of the Caribbean ». I kjølvannet av denne fascinasjonen kommer Pirateology , et spill basert på den guidebok med samme navn . To til fem spillere i alderen 8 og oppover kan konkurrere som noen av historiens mest dristige og fryktede pirater i et kappløp for å samle booty . Slapp av , du skjørbuk havet hund , fordi reglene er ganske enkle å lære . Sett opp

Alle spillerne får syv gull stykker og delt ut tre kort med klokken . Hvert kort har spesifikke instruksjoner om hvilken effekt dette kortet vil ha på play . Noen av disse kortene kan gi deg en stor fordel eller ulempe . Du kan starte ut med et mannskap for du sender med en gang , eller du kan bli fanget på Cast Away Island . Uansett hva du får , det er flaks for uavgjort , kompis , og du må gjøre med det du har.
Rulle dem Bones

Hver spiller kaster en terning . Spilleren med den høyeste roll går først . Hvis noen ruller er bundet , spillerne rulle igjen før en vinner. Spiller rotasjon fortsetter med klokken . Den starter spilleren spinner et kompass . Hvis kompasset retning ikke kan bli enige om , de spiller respins . Dersom spilleren har et mannskap kort , ruller han to terninger ; hvis ikke , bare ett . Spilleren kan flytte antall plasser indikert av hans roll i alle retninger , men han kan bevege seg dobbelt så mange hvis han beveger seg i den retningen kompasset indikert .
Spilleren må flytte full antall områder hvis han letter anker . Spillere kan veie anker hvis det er en svart "X" langs ruten , hvor de kan samle inn, stjele , eller begrave skatten ; eller hvis de kommer innen en til tre plasser i en annen pirat som de kan kjempe .
Winning the Game

Spillerne flytter rundt på brettet samle kort eller mynter i henhold til hvert mellomrom symbol. Jo mer skatt en spiller akkumuleres , jo bedre sjanse har han av å bo i spillet . For å vinne spillet , må spillerne angripe andre spillere . Den angrip pirat gjør en innsats , utfordrende for en kombinasjon av kort eller mynter , og vinneren tar alt. Kamper avgjøres av en die roll off , der hver spiller kaster en terning og de ​​høyeste roll vinner. Men noen våpenkorthar tall på dem som øker viste tallet på terningen rullet av kortinnehaveren under enhver kamp . Et ubegrenset antall i overkant av 12 ( gjennom rullen og våpen forstørrelse ) er redusert til 12 . Når en spiller har ingen mynter igjen , er han ute av spillet . Den siste spilleren igjen er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)