Risiko -kort Spilleregler

Risiko er en strategi brettspill hvor spillerne kjemper for å okkupere hver territorium på kartet mens eliminere motsatte hærer i et forsøk på å erobre verden . Det er to store regelsett for å spille Risk : Global Domination Risiko og Mission Risiko . Global Domination Risk benytter ikke oppdraget kort, men begge stilarter utnytte territorium kortene . Mission kort

I Mission Risk, er målet med spillet er å fullføre fire oppdrag . Ved starten av et spill av Mission Risk skille misjons kortene i fire bunker i henhold til etiketter på baksiden av kortene : general , major, oberst og kaptein . Hver kortstokk representerer en annen vanskelighetsgrad på oppdrag ferdigstillelse. Shuffle hver haug separat og sette dem med billedsiden ned på bordet . Hver spiller trekker ett oppdrag kort fra hver haug og ser på dem , holde dem skjult for de andre spillerne . Oppsett og game -play for Mission Risk fortsetter på samme måte som tradisjonelle Global Domination Risk herfra fremover . Hensikten med Mission Risk , er imidlertid å fullføre fire oppdrag først heller enn å ta over hele verden. Som du fullføre oppdragene i spillet du kan bla oppdraget kort med forsiden opp å kreve dem , men du kan bare kreve ett oppdrag per omdreining . Den første spilleren til å fullføre alle fire av hans oppdrag vinner .
Krav på territorium kort

Territory kortene er brukt gjennom spill-spiller i både Mission Risiko og Global Domination Risk . Hvis en spiller en bonus minst ett område i bekjempningsfasen av sin omdreining , og hun mottar et territorium kort fra toppen av dekket ved enden av svingen. Hvis en spiller erobringer flere territorier gjennom hennes kamp fase hun fortsatt bare får én territorium kort på slutten av hennes tur . Hvis ingen territorier erobret i løpet av en tur så ingen territorium kortene blir belønnet .
Turning i Territory kort

I begge Mission Risiko og Global Domination Risiko spillere satt forsterkninger i begynnelsen av hver runde . En måte å få flere forsterkninger er å slå i sett på territoriet kort. Hvert territorium kortet , med unntak av to wild cards , har et bilde av en infanteri , kavaleri eller en artilleri på toppen. Når en spiller har et sett med tre kort i hånden som viser ett av hvert bilde eller tre av det samme bildet , kan denne spilleren handle settet med tre for forsterkninger i begynnelsen av sin tur. I Global Domination Risk antall forsterkninger du får , avhenger av hvor mange territorium kort sett som har blitt slått i av alle spillerne gjennom hele spillet . Det første settet er verdt fire soldater , den andre er verdt seks , den tredje er verdt åtte , den fjerde er verdt 10 og mengden av soldater øker med fem for hvert sett slått inn etter den fjerde . I Mission Risk antall forsterkninger for hvert sett er konstant gjennom hele spillet . Et sett med tre infanteri kortene er verdt fire bonus forsterkninger , et sett med tre kavaleri er verdt seks bonus forsterkninger , et sett med tre artilleri er verdt åtte forsterkninger og et sett med en av hvert bilde er verdt 10 bonus forsterkninger .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)