Kort regler for Intrigue Clue

" Clue : Oppdag Secrets " er en oppdatering til den klassiske brettspillet Clue med nye regler og tillegg av Intrigue og personlighetskort. Det er fortsatt de samme seks hovedpersonene , men spillet oppdaterer sine personligheter . Det er ni våpen i den nye Clue spillet . Våpen inkluderer et balltre , pistol , lysestake , kniv , tau , øks , dumbbell , gift og et trofé . Her er de nye reglene for den oppdaterte Clue spillet . Sette opp spill

Separer Rumor kortene inn i tre stabler : Gjester , Rom og våpen. Trekke ett kort fra hver bunke og legg den i den gule konvolutten . Dette er kriminalitet kort. Kombiner de rester Rumor kortene og sende dem ut til hver spiller jevnt . Plassere noen ekstra kort med billedsiden ned i bassengområdet av spillbrettet . Plasser brikkene i riktig utgangspunkter og våpnene i bassengområdet . Stokk Intrigue kortene og sette dem til side . Gi hver spiller en pute av papir for å holde styr på de ledetråder .
Kamp Spill

Den første spilleren kaster terningen for å se hvor mange firkanter hans karakter kan flytte . Spilleren kan stoppe når som helst før sine trekk ender. Hvis han treffer et spørsmålstegn kvadrat , har han til å stoppe og trekke en Intrigue -kort . Når en spiller forlater et rom , han kan ikke taste det inn i løpet av den svingen . En gang i et rom , har spilleren til å forlate den på sin neste tur. Når en spiller går inn i et rom , har han til å stoppe der , og kan ikke passere gjennom
Intrigue kort: . Clocks

Når en spiller lander på en spørsmålstegn eller ruller et spørsmålstegn med terningen , trekker han en Intrigue -kort . Det er åtte Klokke kort i Intrigue dekk . Den første sju gjøre ingenting , men den åttende klokke kortet gjør den spilleren som trekker det neste mordoffer . Hennes spill er over, og hun avslører hennes kort for hver spiller å se . Den åttende klokke kortet tilbake til dekk betyr morderen kan drepe alle spillerne før mysteriet er løst
Intrigue kort: . Keepers

andre Intrigue kortene er Keeper -kort . Disse Intrigue kortene har spesielle regler en spiller kan holde og bruke når som helst . Disse kortene inkluderer flytte hvor som helst på brettet , unngå en Rumor avsløre , ta en ekstra tur , se en annen spillers kort , legge til din rolle , flytte en spiller tilbake til sine hjem kvadrat eller gjøre en annen Rumor .
arkivPersonlighetskort

Hver spiller får en personlighet kort basert på hans karakter før spillet starter . Han kan bruke dette kortet én gang i løpet av spillet . De spenner fra å starte ekstra Rykter til å flytte hvor som helst på brettet .
Rykter

Når en spiller går inn i et rom , han kan starte et rykte. Han beveger seg for enhver spiller bonde og en av de våpen inn i rommet for å gjøre Ryktet ( eksempel: Sennep med kniven i biblioteket ) . De andre spillerne må bevise ham feil . Spilleren til venstre får den første sjansen , og hvis hun har en av de kort av Rumor , har hun å vise den til den personen som gjør Rumor . Hvis hun ikke har et av kortene , blir den neste spilleren sjansen til å motbevise det . Hvis ingen kan bevise sin Ryktet galt , avslutter spillerens tur .
Beskyldninger

Når en spiller tall ut de tre kortene i konvolutten , drar han til bassenget . Når man kommer til bassenget , gjør han en anklage . Etter anklagen , han ser på kortene i konvolutten . Hvis han har rett, vinner han spillet . Hvis galt , er han ute av spillet . Han fortsetter å vise kortene når du blir spurt , men kan ikke lenger bevege seg rundt på brettet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)